1

Tråd: Static Address Assignments

Hej!

Har precis införskaffat mig en 4GR och den bara fungerade rakt upp och ned! Var förberedd på ett par timmars jobb med att sparka igång den tillsammans med ett Huawei 1820 och en Tele2-uppkoppling. Men innan jag ens hunnit logga in på webbgränssnittet så var jag ute på nätet! Kanske hade låga förväntningar efter en massa bråk med Tele2 connect - PC-applikationen för att koppla upp sig när modemet är kopplat direkt till datorn.

Nåja, har dock en fråga om Static Address Assignments som jag inte får att fungera. Jag har en ReadyNAS Duo som jag har gett ett statiskt IP (192.168.0.4), men den får alltid adressen 192.168.0.208. NASen identifieras via MAC-adressen.

Någon som tror sig veta vad som försigår?

/B

2

Sv: Static Address Assignments

Har du boota om routern efter att du lagt till addressen?

/M

3

Äsch, glöm min fråga. Nu fungerar det! Efter att ha startat om NASen och 4GR ett par gånger så gick IP-förändringen igenom.
/B

4

Jag är ganska säker på att jag hade bootat om både routern och NASen minst en gång när det fortfarande inte fungerade, men nu efter ytterligare en ombootning så fungerar det. Brukar ju generellt vara det första man gör, boota om, när det inte fungerar, fast ibland efter att ha bråkat en timme eller så och försöker komma ihåg vad man gjort så har man ingen aning!

5 Senaste redigerad av Mathias (2010-08-25 06:22:12)

Haha,

Det är nämligen så att INGA inställnigar dras igång förräns efter en omboot :-)

Settings saved!
Your settings have been saved, they will not take effect until after a restart.

Vi ljuger inte :-)

//Mathias

6

Är det någon mer än jag som har problem att lägga in  fler än 12 enheter under "Static Address Assignments" ?  Efter omboot finns enhet nr 13 inte kvar på listan.

// Johan