1

Tråd: UMR, telenor och air video

Som rubriken lyder..

vill alltså använda Air video på min iphone.. Streama videos från dator till iphone för er som inte vet... smile   

Använder en Dovado UMR och telenor mobiltbredband.

I dovadon har jag:
Huawei 3G E1750 / telenor
Firmware Revision:    4.0.2.

http://inmethod.com/air-video/connection-problems.html

Har gjort de som står på deras sida..  OBS: de fungerar över wi-fi men är jag ändå hemma kan jag ju kolla filmen på tv:n smile de är ju när man är ute man vill kunna komma åt sina filmer över 3G...

Har provat Port Forwarding utan resultat..Även Upnp... verkar inte kunna få dom portar jag skriver in i air videos "som är i datorn" att fungera över 3G

får felmeddelande: URL Resolver error: server is not reachable när jag provar över 3g. Över wi-fi Fungerar de klockrent...

Nu är man ju ingen it guru på nå sett men, nån annan som har provat programet kanske har nå tips ? Själv tror jag att de har nå med Dovadon eller telenor modemet/abbonemanget...

Dovado umr, E1750 med telenor,iphone3gs16, å massa andra saker... yikes

2

Sv: UMR, telenor och air video

kanske ska tillägga att jag använder mig av internet.telenor.se i dovadon..  Kanske måste ha en annan ? OM så är fallet vilken å hur gör man för å få de å fungera ?

3

Hej Danne...har du varit inne här också?

--> http://www.inmethod.com/forum/posts/list/845.page

Lycka till smile

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

4

Provade precis å de bli samma som innan...

communication error
error occured while communication whit server: The request timed out

Irriterande !!! smile

Kom hit å fixa Micke...jag bjuder på kaffe !! smile hehe

5

Har inte testat det som du skriver om.

Men ringer varningsklockor när du säger att du har telenor, eftersom de stoppar all trafik som startar utefrån Internet.

Mvh
Mathias

6

Så de kan vara telenor som Bråkar ? OM de är dom, kan man fixa de på någe sätt ?
Eller finns de nån annan som Inte stoppar trafiken ? tele2, tre ? bredbandsbolaget är väl "samma" som telenor ?

7

Tele2 funkar kalas,

Tre har problem med om du försöker connecta mellan 2st 3 abbonomang, ska du få tre att fungera så måste du ha 1 tre abb och sedan ett annat oxå.

Telia/Telenor är båda kinkiga på connection som startar utefrån. (Telia kan ha blivit bättre).

Telenor löser dina problem genom att sälja på dig en extra tjänst som kostar dig 50:- mer i månaden.
Mvh
Mathias

8

Så antingen tele2 för 229:- / månaden eller Lägga till 50:- till telenor vilket blir  219:-/ månaden....

vad är de för tjänst man ska ha från telenor ??

//Daniel

9

publik ip med fullt fräs. som sagt, telenor tar 50kr extra för den tjänsten.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10

Fullt fräs ? Har jag inte de nu då ? smile

11

Beställde tjänsten publik ip för 50:- ... de ska nu vara igång men, är de nåt man ska göra nu i iställningarna nånstans ? smile

12

De fungerar !!!!! big_smile  Fick ändra till public.telenor.se i dovadon bara... Nu blir de film när,var å hur som helst smile hehe

13

GRATTIS smile Nu slapp du bjuda på kaffe lol

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

14

Höjs hastigheten om man skaffar publik ? Jag kan ju skicka filer 3 gånger så fort nu än innan...1,535mb/s nu... innan var de kanske 0,3-4..

Ta emot var de just nu ingen större skillnad på...

15

haha micke ! kanske jag kan göra iaf !! tongue