Mathias skrev:Jooo men jag såg aldrig den pytte lilla länken om hur man skapar ett konto :-) Längst ner på sidan..
Ja inte vill man peta in ett äkta mejl konto i alla pryttlar som skickar epost då vem som helt kan läsa/skicka medelst dessa uppgifter... mindre säkert mot hur det var tidigare, sedan har tele2 tydligen nu adderat den smarta funktionen att filtrera spam, har bara tagit +16år och tidigare gjort deras mejl värdelöst när det kommer 2-300 brev dagligen tidigare som blockerar inboxen...
men men...
då skapar man ett 'skräp konto' att skicka via, kan fortfarande välja valfri avsändare som innan inloggningskravet.
peter2 skrev:Däremot klarar inte UMR att skicka mejl direkt för trafikmängd eller testmeddelandet. Men det är inget som jag behöver nu.
ja det är detta som inte funkar och JAG vill få fixat och därför startade denna tråd, för att slippa betala för SMS varje gång routern får ny ip#, når X mb trafik eller blir omstartad osv
Blir dyrt med flera routrar som skickar sms, när man kan få detta via mejl då det ej är tidskritiska meddelanden.
osv.