1

Tråd: 20 minuter?

Upptäckte idag när jag labbade med mitt nya Sierra Wireless 306 modem att Tre bjuder på 20 minuter fri surf när man som jag inte har några pengar kvar på sitt Tre kontant kort. smile

Det verkar också som att man kan utnyttja flera såna här 20-minuters gratis surfperioder...

Är det nån som vet hur många gånger man kan utnyttja en sån gratis 20-minuters period? Finns det nån gräns?

Annars är det ju en ganska bra funktion när man lite snabbt ska slänga upp laptopen och kolla om man fått nån mail. Eller om man bara ska prova vilken hastighet man får med mobila bredbandet på ett visst ställe.

2

Sv: 20 minuter?

svenix skrev:

Upptäckte idag när jag labbade med mitt nya Sierra Wireless 306 modem att Tre bjuder på 20 minuter fri surf när man som jag inte har några pengar kvar på sitt Tre kontant kort. smile

Det verkar också som att man kan utnyttja flera såna här 20-minuters gratis surfperioder...

Är det nån som vet hur många gånger man kan utnyttja en sån gratis 20-minuters period? Finns det nån gräns?

Annars är det ju en ganska bra funktion när man lite snabbt ska slänga upp laptopen och kolla om man fått nån mail. Eller om man bara ska prova vilken hastighet man får med mobila bredbandet på ett visst ställe.

Innan jag skaffade abonnemang hos 3 så upptäckte jag samma sak... dock är väl det för att man ska hinna logga in på internetbanken och ladda på kortet ?

Hemma: Snart Starlink Mini ihop med Ubiquiti Unifi.
Bärbart: Starlink Mini + ZTE MU5001 + Telia Surfanslutning.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obg MAX.
Extra: Allt möjligt...

3

Jo, det står att det är det som är tanken. Men när jag provade gick det bra att surfa vartsomhelst. Jag körde speedtest.net bl.a.

4

Kan vara nånting man får varje 24 timmar............om man har tur.

5

Ger de 20 min för att man ska kunna surfa och fylla på kortet?

märkligt att det inte gör sidan tillgänglig oavsett om man har pengar eller ej.

6

Nu vet jag när gränsen är nådd...

"Du har förbrukat de 3 x 20 min vi bjudit på för påfyllning."

Så står det idag när jag kopplar upp mig. Så 3 x 20 min gratis är tydligen det som gäller. Nu hänvisas jag till "en annan internetuppkoppling" för att fylla på mitt kort...  wink