1

Tråd: wlan slutar fungera efter en timma

Mitt trådlösa slutar fungera efter c:a 1h (beroende på användning). För att få det att fungera igen måste jag starta om min dovado. Tråkigt...

Jag har inga udda inställningar. Ingen kryptering, ingen macadressfiltrering. Det enda är att jag stängt av SSID broadcast.

Jag har testat att ställa om till "g only". Fortfarande samma problem. Med "b only" kopplar inte min dator upp dig.

Jag får samma problem med min dell d600 och min xperia X10 mobiltelefon.

Misstänker att något är galet med wlan på Dovadon. Jag kör firmware 2.4.2. (har inte testat 2.4.5 men enligt release notes så är det bara något extra modem som stöds).

Någon som har något tips? Gärna från Dovado själva! smile

2

Sv: wlan slutar fungera efter en timma

Du får fylla in vår support formulär.

http://www.dovado.com/SupportForm.html

Tack

3

Jag har lagt ett supportärende. Återkommer på forumet om jag kommer någon vart.

4

Det här är nog ingen hjälp men jag tänkte ändå haka på tråden. Min Dovado får också ibland spel där wlan bara fungerar en stund efter omstart (några minuter, inte en timme). Det fortsätter 30-60 minuter och sedan är den snäll igen. Provat olika datorer och också bytt kanal. Till och med dristat mig till att byta fr Europa till USA för frekvenser utan skillnad.

Har också bytt mellan alla b,g,n och enbart endera.

Trodde ett tag det hade att göra med om att en granne slagit på sitt wlan men är inte lika säker längre.

5

Grannar som stör har inte jag i alla fall.

Kom aldrig fram till vad problemet var för mig. Jag returnerade routern. Säljaren trodde att det var ett måndagsexemplar helt enkelt.

Kanske är det så. Jag upplevde dock mer problem med en av mina datorer som kör linux och ipw2200-drivaren och misstänker mjukvaran. Jag får väl aldrig veta dock smile

Jag köpte en zyxel istället. Den fungerar bra första veckan i alla fall. Lite sämre räckvidd på wlan upplever jag dock. (fullt tillräckligt för hela huset och trädgård).