1

Tråd: Dovado's Uppkopplingshastighet?

Kan man på något sätt se vilken hastighet modemet är anslutet med i dovado?

I windows står det ju tex 21.6Mbit om jag har direktkopplat, men kör jag via routersystemet så står det ju 1gbit, och det är ju inte modemhastigheten..

2

Sv: Dovado's Uppkopplingshastighet?

Att det visar "21.6 Mbps" i Windows är bara modemets interface hastighet, och inte din aktuella  Internet hastighet. Du använder en best-effort radio teknik, och inte dial-up Internet över fasta telefonen.

3

jo, men att det står 21,6 betyder ju att den är uppkopplad mot en sådan mast, när jag bara hade vanligt mobilt bredband, så stod det 7.2 ..

4 Senaste redigerad av Mathias (2010-07-24 12:16:33)

Hade du inte ett annat modem då?

/M

EDIT

JoBe77 skrev:

Är det någon vits att skaffa det nya 1820, då det inom "snar" framtid kommer 4g?

Själv har jag en 1750, som stödjer 7.2ner o 5.57? upp, är det värt att lägga 1000 spänn på ett modem, för att få 2.3 mbit mer?, eller rättare sagt, upp till.......??

Då hade du ju ett modem som bara stödjer 7.2 därav så visade windows den hastigheten.

/M

5

Mathias skrev:

Hade du inte ett annat modem då?

/M

EDIT

JoBe77 skrev:

Är det någon vits att skaffa det nya 1820, då det inom "snar" framtid kommer 4g?

Själv har jag en 1750, som stödjer 7.2ner o 5.57? upp, är det värt att lägga 1000 spänn på ett modem, för att få 2.3 mbit mer?, eller rättare sagt, upp till.......??

Då hade du ju ett modem som bara stödjer 7.2 därav så visade windows den hastigheten.

/M

Wow! Vart hittade du det gamla inlägget smile ... jo.. men detta nya modem vis.. jaja... det är mindre viktigt... problemet är fortfarande att jag bara får ut halva farten, så det är inte värt att köra via dovadon, vilket är jävligt synd, för jag gillade den skarpt..

Nu kanske inte det är så många som har 10mbit som använder dovado umr, men det vore ju bra om det kunde lösas, jag vet inte riktigt vad det är som stör....

6 Senaste redigerad av Mathias (2010-07-24 14:41:52)

Enkelt, kollade på din profil och tittade på vilka mess du skrivit.

Vill att info som sägs på forumet ska vara korrekt, annars så kommer någon och läser och tror att det stämmer, eftersom allt som står på internet är ju sant. Samma sak allt som politiker säger är ju sant big_smile

Ang 10Mb/s så kommer Samir nog kunna hjälpa dig..

/M