1

Tråd: TRE lanserar DOVADO 3GN

Soft launch hos TRE Sverige idag!

http://www.tre.se/templates/BroadbandSh … olor=41453

big_smile

2

Sv: TRE lanserar DOVADO 3GN

Åh så trevligt, smile
Bara plus abbet man kan välja dovadon till?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Max abbet kommer, förstås!

4

hoho!
då lär det nog rassla på i lagerhyllorna...

5 Senaste redigerad av Micke (2010-06-18 16:43:57)

...synd bara att deras senaste täckningskarta inte stämmer alls med verkligheten!!!

Signal med "Tre" = 9% och rent bedrövliga hastigheter.... bara 1mil söder om Västerås! Max (!) â–¼ 0,6 â–² 0,3 Mbit/s.

Med "Tele2" = 32% (samma modemplacering), men tyvärr fortfarande med lite lägre hastigheter än normalt .... â–¼ 2,6 â–² 0,8 Mbit/s.

..."Tre" fick sitt simkort, som jag skulle prova med, tillbaka idag.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

6

Men, men, jag vill ju ha en 4GR.
Varför ser ni inte till att de säljer den senaste modellen?

7

Senaste och senaste, de är inte samma produkt typ. 4gr en är en efterföljare till umr'en som har fler funktioner medans 3gn'en är för dem som enbart vill dela ut internet. Sen attextra funktioner som failover om man har fast lina på wan porten är plus i kanten. :-)

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8 Senaste redigerad av A-Man (2010-07-12 22:30:16)

Håller med varför en 3GN när det Finns 4G routern, med stöd för gigabithastighet, det är ju samma pris på den vilket också är otroligt korkat.

Jag själv köpte Tre bredband Max tog 12 Månader, springer sedan till webhallen /netonnet och köper routern 4g kontant för 995, mycket bättre deal

Skulle aldrig binda mig + betala 495 kr för en 3GN