Tråd: Telias nya modem Samsung GT-B3730
Igår bytte jag till Teilas nya modem Samsung GT-B3730 med stöd för 4G, 3G och 2G. Det är mycket snabbare även i 4G:
Ta emot: 30 Mbps
Sända: 14 Mbps
David
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » 3G WCDMA - 4G LTE » Telias nya modem Samsung GT-B3730
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Igår bytte jag till Teilas nya modem Samsung GT-B3730 med stöd för 4G, 3G och 2G. Det är mycket snabbare även i 4G:
Ta emot: 30 Mbps
Sända: 14 Mbps
David
Se till att ni verkligen får det här modemet om ni skaffar 4G för jag tecknade ett nytt abonnemang bara för 1v sedan och fick det gamla modemet GT-B3710 trots att jag frågade om jag kunde surfa i 3G-nätet. Blev måttligt road när jag på tåget på väg mot landstället märkte att jag inte har något nät att surfa på.
Var och lämnade in mitt gamla modem kort efter jag skrev mitt förra inlägg. Frågade försäljaren vad dom skulle göra med alla överblivna modem. Han visste inte men frågan hade diskuterats, än så länge var det inte aktuellt med utförsäljning och det lär så knappast bli för Telia vill att man binder upp sig i 18 månader.
En sak är fortfarande mycket märklig och det är att man ibland, enligt en lapp som ligger med i lådan för modemet, måste dra ur modemet. Varför kan de inte göra en reset eller motsvarande från programmet istället. Jag har fortfarande ibland problem när jag manuellt måste koppla ner eller dra ur modemet.
Kanske för att modemet hänger sig, och USB interfacet supporterar inte att de tar bort ström matningen på annat vis en att man drar ut den.
Kanske för att modemet hänger sig, och USB interfacet supporterar inte att de tar bort ström matningen på annat vis en att man drar ut den.
Japp det är ett kännt problem med usb standarden, tacka vet jag PCMCIA korten där var det inga problem att stänga ner bussen /M
Bästa hittills hos bredbandskollen
Ned 51 Mbps
Upp 17 Mbps
Hos speedtest.net för jag max 12 ner och 11 upp. Vad är det för skillnad på dessa två mätsiter?
David
Andreas skrev:Kanske för att modemet hänger sig, och USB interfacet supporterar inte att de tar bort ström matningen på annat vis en att man drar ut den.
Japp det är ett kännt problem med usb standarden, tacka vet jag PCMCIA korten där var det inga problem att stänga ner bussen /M
Då tycker jag att de får göra en lösning där någon extra logik finns i kortet som kan bryta strömmen eller göra reset på själva modemdelen. Det är mycket opraktiskt som det är nu speciellt om man kör internetdelning.
David
ÄNTLIGEN
Mathias skrev:Andreas skrev:Kanske för att modemet hänger sig, och USB interfacet supporterar inte att de tar bort ström matningen på annat vis en att man drar ut den.
Då tycker jag att de får göra en lösning där någon extra logik finns i kortet som kan bryta strömmen eller göra reset på själva modemdelen. Det är mycket opraktiskt som det är nu speciellt om man kör internetdelning.
David
detta är vad jag provat,
men det var inget intresse av det när det fanns en lösning 'färdig'.
byggde in det på en 3GN, testade detta på en UMR, funkade för mig.
Bästa hittills hos bredbandskollen
Ned 51 Mbps
Upp 17 MbpsHos speedtest.net för jag max 12 ner och 11 upp. Vad är det för skillnad på dessa två mätsiter?
David
De har olika servrar och linor.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » 3G WCDMA - 4G LTE » Telias nya modem Samsung GT-B3730