1

Tråd: Återförsäljare med 4gr i lager ?

bara 3st  fast inga har den i lager   samir  fram med piskan

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

2

Sv: Återförsäljare med 4gr i lager ?

Jag hörde att 4GR ska finnas i lager från mitten av juni smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

3

Japp det stämmer :-), stod även i press releasen, Men vissa är hungriga :-)

4

Mathias skrev:

Japp det stämmer :-), stod även i press releasen, Men vissa är hungriga :-)

är kanske inte så konstigt...

5

Ni får spara några slantar tills mitten på Juni. Det är bara 2 veckor tills dess! :-)

6

Man kan inte köpa en prototyp bakom kista galleria då ,  snabba kalla i handen wink

Tele2 är telkoms Ryanair

7

Jag ställer mig i den oändligt långa kön o väntar på att lägga vantarna på ett par 4GR. smile

8

Stortommy skrev:

Man kan inte köpa en prototyp bakom kista galleria då ,  snabba kalla i handen wink

Kan erbjuda prototyperna dyrt i slutet av månaden :-)

Mvh
Mathias

9

klarar denna nu att bryta strömmen till donglarna?
eller blir det samma kanske problem som tidigare om dongeln buggar ihop sig.

10 Senaste redigerad av Niklas (2010-06-12 22:18:26)

G-Man skrev:

klarar denna nu att bryta strömmen till donglarna?
eller blir det samma kanske problem som tidigare om dongeln buggar ihop sig.

Jag undrar detsamma.

Jag lär köpa en så fort den kommer ut i butik. Vill helst ha en idag men nähä. wink

Edit:
Jag tar det uteblivna svaret som ett nej.

11

I morgon är det mitten av Juni

12

Ja, och då får vi den i våran lager först.

13 Senaste redigerad av Niklas (2010-06-16 16:16:45)

Såg att dovadoumr.se har bekräftad leverans 18 juni 2010.

och nu börjar det dyka upp fler och fler som listar produkten. wink

14 Senaste redigerad av Niklas (2010-06-21 13:28:02)

Jag får min från Dustin imorgon. smile Trevligt.

Hade kunnat åka till Webhallen idag och köpt över disk men jag ville inte betala 333kr (!) mer. wink

Kjell&Co börjar få in på onsdag sa killen i butiken. Priset landade på 1090. Helt ok!

15 Senaste redigerad av Stortommy (2010-06-21 20:02:44)

webhallen har den inte i lager (butikerna)

Tele2 är telkoms Ryanair

16 Senaste redigerad av Niklas (2010-06-21 20:07:35)

Stortommy skrev:

webhallen har den inte i lager (butikerna)

Enligt hemsidan så finns det 3 i Sumpan så det är bara att åka och hämta om man har vägarna förbi (vilket jag har varje dag). Eftersom att Sundbyberg är huvudlagret så är det också därifrån postorder skickas så det är samma lagersaldo.
Hur som helst, jag "sparade" 333kr på att beställa hos Dustin. Lite studentrabatt och fri frakt.

17

där ser man  kollade igår  då va det  0st  och 909 hos leverantören ?  nu  852st hos leveratören    det går tydligen bra då big_smile

Tele2 är telkoms Ryanair

18

Stortommy skrev:

där ser man  kollade igår  då va det  0st  och 909 hos leverantören ?  nu  852st hos leveratören    det går tydligen bra då :D

De tre man kan se nu dök upp under dagen idag. De fanns inte imorse. På prisjakt så står det att de inte har den i lager. Varför tar man bara in 3?

19

Smyg reklam ?

Tele2 är telkoms Ryanair

20

Jag fick min från Dustinhome idag. Tyvärr var det ingen mjukvara i burken. Utan man kommer till startsidan (http://192.168.0.1) där det mesta variabeldatat står som frågetecken, samt Loginknappen som vanligt. När man klickar på Login så får man en 404-sida och inget mer. Inga andra länkar från startsidan funkar heller.

-Inte så kul... -Om någon har ett seriöst behov så kan jag lägga upp skärmdumpar av hur det ser ut.

21

Grelber skrev:

Jag fick min från Dustinhome idag. Tyvärr var det ingen mjukvara i burken. Utan man kommer till startsidan (http://192.168.0.1) där det mesta variabeldatat står som frågetecken, samt Loginknappen som vanligt. När man klickar på Login så får man en 404-sida och inget mer. Inga andra länkar från startsidan funkar heller.

-Inte så kul... -Om någon har ett seriöst behov så kan jag lägga upp skärmdumpar av hur det ser ut.

rensa browser cache om du ej gjort detta och prova igen.

du måste äve tillåta scripter och popups om du har blockat detta.

22

Grelber skrev:

Som man säger antagligen har du cachade info i din börser. Gör Carl+F5 på websidan så löser det sig nog./Mathias

23

Jag fick igång det till slut! -Notera att det *inte* var gammalt data eller liknande, de missarna var de första jag kollade. Men 4GR tar en ännu längre tid på sig än 3GN att komma till USB (enabled leden tänd). De första försöken kom aldrig dithän öht trots att jag väntade mer än fem minuter från Power-On-Reset av burken. Men vid ett tillfälle i natt så stod burken i fred i mer än en timma och då när jag tittade till den så gick det att komma in via inloggningsknappen och jag lade in data så fort jag kunde innan jag lät den starta om. Från denna stund så fungerar allting jag hittills har prövat, men det tar en mycket lång tid att få den "Online" efter reset, och man måste låta den vara ifred tills den är redo enligt frontpanelen för säker funktion. Om man gör en reset och därefter vill köra en test på bredbandskollen utan att vänta ut den först, så tar download testfasen upp till sju-åtta minuter (för att komma till 100% i detta moment) och ger en rapporterad hastighet på t.ex. 1.13Mbps mot 5.20 - 5.77Mbps (som dessutom flyter på i den normala rasande farten till 100%). Så bara man låter den boota upp ostörd så får man utmärkta prestanda där mätvärdena för direktanslutet 3G-modem till PC'n, 3G-modem via 4GR med kabelanslutning och 3G-modem via 4GR och WLAN-anslutning är helt jämförbara vid repeterade mätningar.

Jag fattar fortfarande inte vad för konstig urspåring min 4GR gjorde initialt som dessutom överlevde 20-30 kallstarter innan den valde att komma igång på rätt sätt. -Körs det någon sorts testsekvens på burkarna innan paketering och utskeppning? Kan den ha blivit "rumphuggen" på min burk av någon anledning lämnande den i ett abnormt tillstånd?

24

Grelber skrev:

Jag fick igång det till slut! -Notera att det *inte* var gammalt data eller liknande, de missarna var de första jag kollade. Men 4GR tar en ännu längre tid på sig än 3GN att komma till USB (enabled leden tänd). De första försöken kom aldrig dithän öht trots att jag väntade mer än fem minuter från Power-On-Reset av burken. Men vid ett tillfälle i natt så stod burken i fred i mer än en timma och då när jag tittade till den så gick det att komma in via inloggningsknappen och jag lade in data så fort jag kunde innan jag lät den starta om. Från denna stund så fungerar allting jag hittills har prövat, men det tar en mycket lång tid att få den "Online" efter reset, och man måste låta den vara ifred tills den är redo enligt frontpanelen för säker funktion. Om man gör en reset och därefter vill köra en test på bredbandskollen utan att vänta ut den först, så tar download testfasen upp till sju-åtta minuter (för att komma till 100% i detta moment) och ger en rapporterad hastighet på t.ex. 1.13Mbps mot 5.20 - 5.77Mbps (som dessutom flyter på i den normala rasande farten till 100%). Så bara man låter den boota upp ostörd så får man utmärkta prestanda där mätvärdena för direktanslutet 3G-modem till PC'n, 3G-modem via 4GR med kabelanslutning och 3G-modem via 4GR och WLAN-anslutning är helt jämförbara vid repeterade mätningar.

Jag fattar fortfarande inte vad för konstig urspåring min 4GR gjorde initialt som dessutom överlevde 20-30 kallstarter innan den valde att komma igång på rätt sätt. -Körs det någon sorts testsekvens på burkarna innan paketering och utskeppning? Kan den ha blivit "rumphuggen" på min burk av någon anledning lämnande den i ett abnormt tillstånd?

Mathias kanske kan skicka dig en ny beta firmware om du har tur. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

25

Jag håller tummarna! :-) -Det är alltid kul att testa nya grejor!