Sandra skrev:Har inte fått detta brev än, men antar att det kommer, vad ska man göra? detta sa de ingenting om då när jag teckna mig i sept förra året, alltså kunde de inte låta de som redan blivit kunder innan vara, vad förlorar de på det?när de får nya hela tiden, har inte haft så mkt problem med tele2 och detta "bredband" men tänker inte gå med på detta för då hade jag kunnat tagit 3 från början som jag tänkte...
Är det någon som har någon fundering på vad man ska göra? är inte hemma så mkt därav är m-bredband perfekt för mig när jag rör på mig så mkt..men trodde inte att de skulle sänka till 30 sek hallå är inte det gammal telemodems hastighet? ja de lär tappa kunder...frågan är vad jag ska göra...99 kr var ganska lagom summa ;-P tills nu isf.
Vill du kunna använda ditt mobila bredband obegränsat så föreslår jag att du säger upp Tele2:s dåliga bredband (30kbit/s är ju värdelöst) och skaffar ett mobilt bredband från Tre istället:
Om du använder ditt bredband flitigt (kollar på videos på youtube, kanske lyssnar på internetradio på last.fm, osv) så skaffa Tre:
"Med 3Bredband 7,2 Mbit/s surfar du snabbt och säkert för priset 199 kr/mån, i områden med utbyggt Turbo 3G. I dagsläget har Stockholm, Göteborg och Malmö kapacitet att komma upp i hastigheter upp till 7,2 Mbit/s, utanför dessa områden surfar du fortfarande i hastigheter upp till 3,6 Mbit/s.
I områden där Turbo 3G inte är utbyggt surfar du i i hastigheteter upp till 0,384 Mbit/s i vårt vanliga 3G-nät (97 % av Sveriges befolkning enligt Post & Telestyrelsens senaste beräkningar). Uppgradering av nätet pågår hela tiden och vid årsskiftet 2007/2008 kommer 70% av Sveriges befolkning ha tillgång till Turbo3G 3,6 varav ca 15% i hastigheter upp till 7,2Mbit/s. 3Bredband 7,2 Mbit/s har en månads uppsägningstid."
http://www.tre.se/templates/Broadband.aspx?id=27918#
Använder du bara bredbandet väldigt lite, tex bara mailar text och tar emot text och googlar lite, så har Telenor ett abb för 39 kr/månaden, och sedan 5 kr per MB data man laddar ned... så är man en riktig liten förbrukare då blir det ju billigt (men att ladda en sida på aftonbladet tar tydligen 1.5 MB i överförd data, så kostnaden för ett surfbesök där skulle alltså bli 7 spänn om jag fattar det rätt!).
http://www.telenor.se/321.jsp?smid=150650
Och kräver Tele2 tillbaka modemet från dig finns det begagnade sådana att köpa för 500-600 kr på blocket eller tradera.