Tråd: Aktivera UPNP på ett 1750 modem...
Hej!
Är det någon som har koll på hur man aktiverar UpNp på ett 1750 modem?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Telenor » Aktivera UPNP på ett 1750 modem...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej!
Är det någon som har koll på hur man aktiverar UpNp på ett 1750 modem?
Du behöver inte använda UPNP om du har modemet direkt i datorn.
UPNP används mellan tex en router och din dator.
Mvh
Mathias
Hmm... Det är så att jag kör en bevaknings kamera som streamar till "Wilife Online" från PC'n i fråga. Där kan man köra "Reley mode" och "Direct Mode". Om man skall köra "Direct Mode" krävs det att man kan köra på UpNp Rotern/Modemet. Men det fungerar inte med mitt 1750 modem. Så min fråga är... Kan man aktivera detta på ett 1750 modem och i såna fall hur?
Du använder Telenor, eller hur? Vad är det för APN du använder i så fall? "internet.telenor.se" stödjer inte det du är ute efter.
Hmm... Det är så att jag kör en bevaknings kamera som streamar till "Wilife Online" från PC'n i fråga. Där kan man köra "Reley mode" och "Direct Mode". Om man skall köra "Direct Mode" krävs det att man kan köra på UpNp Rotern/Modemet. Men det fungerar inte med mitt 1750 modem. Så min fråga är... Kan man aktivera detta på ett 1750 modem och i såna fall hur?
Som jag sa det är inget som har med modemet att göra.
Gissar av din beskrivning att du använder din PC som router, Dvs det är i den som du ska aktivera UPNP. Använder du något program typ ICS NAT32 eller något sådant?
Alt är det som samir säger att du har ett APN problem.
Mvh
Mathias
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Telenor » Aktivera UPNP på ett 1750 modem...