26 Senaste redigerad av hackerman1 (2010-02-22 20:24:27)

Sv: Tre Kontantsurf

hej !

har pratat med 3´s teknik-support som hävdar att det fortfarande ÄR 20 GB/månad.

supporten hävdade att det står under t.ex. plus & max-abbonemangen,
varvid jag påpekade att det INTE står nåt under bredband kontant numera,
men fick ingen förklaring på varför "texten" försvunnit.

men det går att få mer än 20GB....

kolla min tråd "Surfa 80 GB / månad med 3 !":

http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=1377

27

Jag har märkt att uppladdningen, trots att det står på deras hemsida att den är max  384 kilobit, gärna dansar på tre-fyra gånger fortare. Och detär ju alltid trevligt. Nu är jag glad att jag skaffade ett E180 smile Hade signalförhållandena för HSPA varit lika bra som för WCDMA (66% respektive >90%) hade man ju kunnat njuta av väldigt bra hastigheter.

I've got a Rolls Royce because it's good for my voice

28

Konstaterats flertal ggr att Tre's hastighets benämningar per abonnemang enbart är låst i de modemet man får till.
Så kör man med HSPA+ 21Mbit modem på kontantkortet så får du rätt fin hastighet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

29

Kollade precis på deras hemsa, hittade detta:

"6 Mbit/s är en teoretisk maxhastighet. Den faktiska hastigheten varierar beroende på avståndet till basstationen, täckningsområde, användande inomhus eller utomhus  men är omkring 0,5-6 Mbith/s.

Uppladdningshastigheten på 3Bredband Kontant är upp till 1,4 Mbit/s. Hastigheten mäter hur snabbt du kan skicka filer från din dator."

Nice, very nice.

I've got a Rolls Royce because it's good for my voice

30

Förut fick man Huawei E1550 (max 3.6Mbps ner, 384kbps upp) och 24 timmars frisurf, för 299kr.

Nu finns Huawei E122 (max 7.2Mbps ner, 1.4Mbps upp), och en veckas frisurf, för 249kr.

http://www.tre.se/templates/BroadbandSh … x?id=33862

Sweet deal!

31

fortfarande ingen åtkomst utifrån eller hur?

32 Senaste redigerad av Samir (2010-05-17 05:51:39)

Det har funkat ett långt bra tag nu, och fungerar fortfarande, sist jag försökte!

Det går att köra "bredband.tre.se" på den också.

33

ok bra wink

34

Andreas: "Så kör man med HSPA+ 21Mbit modem på kontantkortet så får du rätt fin hastighet."

intressant, samma som hos Comviq m.a.o.

vad finns det för HSPA+ 21Mbit modem ?