Tråd: Den här JÄVLA volymgränsen
Jag har haft Telias mobil kontant i snart ett år och jag har aldrig blivit drabbad av att man förbehåller sig rätten att strypa bandbredden pga för hög volym/trafik.
Jag har så länge jag kan minnas streamat ganska rejält då jag är flitig användare av tex: youtube,spotify och nu också voddler.Helt plötsligt sedan 2 veckor tillbaka får jag mess om att min fart begränsas enligt avtal.Detta gör mig så jävla frustrerad och förbannad...Varför nu? Jag betalar ju för fan 400 kr/månaden så varför ska Telia störa sina kunder med den här skiten??
Läs igen 400 kr/månaden...
Telia behöver ju se över sina tjänster om det ska vara nån regelbundenhet i det här spärrandet.Vi lever ju i streaming tider idag och folk sitter inte och mailar in sitt lösta korsord eller epostar om muffinsrecept till farmor.Vad är omvärldsbevakning eller är det fossiler som sitter i ledningen för produkter/tjänster??
Jag accepterar inte heller att min dator anger 7,2 mbit/s men jag tankar tex: tptest i 6.5 kb/s.Ett solklart fall för KO oavsett vilka rättigheter man anser sig ha så levererar man det man anger.Punkt.
Jag har självklart redan bytt operatör och av princip kommer jag aldrig mer använda Telia.Jag gick från mycket nöjd kund till skitförbannad,frustrerad sådan och jag betalade 400 kr/månaden...bra jobbat idioter
"BIT ALDRIG DEN HAND SOM FÖDER DIG" ...