Tråd: sätta upp trådlöst nätverk baserat på 3G
Hej,
Har flyttat till villa och behöver nytt trådlöst nätverk med skrivardelning och internet för flera datorer. (bredband finns ej och via fast tellina ej möjligt). Har ok mobiltäckning och funderar på att basera allt på 3G genom att ta ut ett tvillingkort till min mobil som jag har fri surf 7,2 Mbit på.
Har en hemdator med Vista och en jobbdator med XP som båda måste kunna surfa och använda skrivaren (skrivaren är en nätverksskrivare som kan anslutas trådlöst). Vill också att nätverket ska vara skyddat (dvs man måste skriva lösen för att kunna använda). Jag har också en extern hårdisk som ansluts via USB som jag gärna velat nå direkt i nätverket men detta är inget krav.I framtiden vill jag också kunna ansluta stereo/hemmabioanläggning men inte heller detta är något krav nu.
Vill ha så snabbt internet som möjligt idag och gärna möjlighet att uppgradera utan att behöva köpa allt nytt när snabbare hastigheter kommer.
Vad tycker ni är bäst att satsa på?
Har hittat
http://www.infoferenda.com/webbshop/3g- … outer.html
Räcker dessa produkter (tillsammans med tvillingsimkort) för att det ska fungera? Kan man ansluta extern antenn till PC-kortet för att få bättre mottagning? Antar att man bara sätter i simkort i PC-kortet men vet ej då jag inte jobbat med PC-kort innan?