Tråd: TRE mobilt bredband PRO 7.2mbit kopplar ner konstant!
Hej!
Jag har ett stort bekymmer!
Jag har införskaffat en ny Sony Vaio med TRE mobilt bredband PRO 7.2mbit. ( operativsystem VISTA )
Problemet är att internet och MSN kopplar hela tiden ner! Det kan ske allt från 5ggr/dag till 50ggr/dag. Det kopplar inte ner i samband med något speciellt, det räcker att datan är igång o jag tittar på den en längre stund så kopplar den ner! Jag kan vara uppkopplad allt från 5min till några timmar innan den kopplar ner. Så problemet har defenitivt inget med nerladdning att göra.
Har ringt till TRE o felanmält det hela men inte fan hjälper det......
Jag har även provat att stänga av alla branväggar, även windows egna och även samtidigt stängt av alla virusprogram. Men det hjälper inte!
Har provat detta internet på min stationära dator också och där kommer samma problem....
Jag har Turbo 3G täckning på modemet.
Modemet jag har är ett Huawei E180.
Kan även tillägga att modemet stänger inte av sig, dvs det lyser blått hela tiden och uppkopplingen är kvar enligt 3Connect. Men inte fan kan jag surfa. Går jag in på nätverksinställningarna o kollar så ser jag att det endast är det lokala nätverket som är igång!
För att få igång internet igen så måste jag antingen koppla ner och koppla upp 3connect eller så får jag snällt vänta X antal minuter innan den själv kopplar upp!
Snälla hjälp mig någon!!! Har haft dator o modemet i bara några veckor och det har varit på detta viset hela tiden.... Börjar bli trött på det nu....
Ni får jätte gärna adda mig på msn o guida mig igenom problemet :-)
richardberlin [Snabela] hotmail.com
tack på förhand!