G-Man skrev:Skapa en ny egen tråd så blir det inte så rörigt.
Förklara vad du vill uppnå och utrustning och operatör och apn
Mitt inlägg hade med TRE mot TRE att göra precis som rubriken och de flesta av inläggen i tråden (förutom de senaste 20-talet inläggen innan mitt inlägg) så jag tycker det är helt relevant att bygga på här utan att skapa ny tråd.
Operatör är naturligtvis TRE i och med att jag skriver i denna del av forumet. Allt fungerar utom mellan TRE till TRE.
Jag kan alltså inte nå servrar bakom min router (Dovado 4GR) ansluten med tre bredband från mitt ordinarie tre-abonnemang (Samsung Galaxy).
Dels ville jag ge utlopp för min frustration kring TREs okunskap/ovilja att få deras bredbandsabonnenters servar vara tillgängliga även för TREs abonnenter och inte bara för alla andra på internet.
Dessutom var det KANSKE en ny infallsvinkel kring port 53, även om jag inte tror på det själv. Här finns utrymme att ge förslag på möjliga lösningen på det problem som jag och många andra i tråden har.
Läs gärna hela tråden och inte bara de sista 20-talet felplacerade inläggen. Du har ju själv kommenterat just det problem som tråden handlar om så jag förstår intevarför du missuppfattar mitt inlägg.