1

Tråd: Telia Med Huawei E620

Hej jag har telia mobilt bredband med ett huawei E620 PC card modem. men när det är uppkopplat står det och hoppar mellan 3G och turbo 3g och varje gång det gör det slutar allt fungera i 5-10 sekunder som är väldigt irriterande när jag pratar i skype. finns det nåt sätt och ställa in så det bara kör på 3G eller turbo 3G så det inte står och hoppar i mellan?

2

Sv: Telia Med Huawei E620

Skulle säga att det sker helt per automatik, men borde inte bli något glapp när de sker.
Brukar vara så att den kopplar om till turbo om linan blir aktiv, och går ner till vanlig 3g när det inte händer så mycket.
Testa hur de fungerar om du har en aktiv ping i bakgrunden.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av Andreas_Swe (2009-01-03 21:42:13)

Det känns som det funkar sämre för varje dag som går nu funkar inte vanlig 3g alls. Det måste va turbo3G för att det ska hända nåt över huve taget. men när det otroligt nog blir Turbo3G surfar jag snabbt in och sätter på en webbradio för att hålla hastigheten uppe men det funkar ca 15 sekunder sen blir det vanlig 3g och inget funkar. måste säga att Turbo3G bara ställer till det för mig det funka mycket bättre förut när man bara hade 3G. Så nu får man sitta på GPRS som inte är kul alls går saktare en uppringt.

4

går det att köra 7,2 på telias E620

5

Nej, jag tror nog att E620 är 1,8Mbit/s modem.

6

finns det nån lista över pccard modem som klarar 7,2Mbits/s

7

GT max 7.2 med hsupa
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=252474

De finns en del andra som detta sierra kort men de är dyrare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=238439

Eller Huawei E630

men kolla på ebay finns alltid sånna där, de kommer ut på tradera ibland också.