Sv: Blir urkopplad vid nerladdning
Det skumma är att jag hade faktiskt smma problem med Option Icon 7.2 modemet när jag satt på 3GiS nätet...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Tre » Blir urkopplad vid nerladdning
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det skumma är att jag hade faktiskt smma problem med Option Icon 7.2 modemet när jag satt på 3GiS nätet...
Skriver samma sak här som jag skrev i en annan tråd.
Ett problem som kan göra att man tappar anslutningen är just motagningen också.
Är motagningen kass "lita inte på staplarna i mjukvaran alltid" så kan det göra att den slår ifrån.
Ni kan ladda ner mjukvaran E620 tool
http://www.nerve.org.za/e620tool/
* Fungerar bland annat för E220, E620, E630.
Starta det istället för den vanliga mjukvaran och så ser ni signalstyrkan.
Signalstyrkan.
red: -95dBm or lower
gold: -85dBm to -95dBm
green: -75dBm to -85dBm
blue: above -75dBm
Och rött -95 och lägre är inte nå super duper direkt.
Marginal - Levels of -95dBm or lower. At these sort of levels, it is very likely that you may suffer low throughput and disconnects due to cell loading/breathing even with an outdoor antenna.
Workable under most conditions - Levels of -85dBm to -95dBm. Probably worth considering an outdoor gain type antenna. Could suffer poor throughput and disconnects due to cell loading/breathing.
Good - Levels between -75dBm and -85dBm - normally no problem holding a connection with this sort of level (even with cell breathing) without the use of an external antenna.
Excellent - levels above -75dBm. Should not be affected by cell breathing/loading and should not require an external antenna.
Jag har ungefär -75dBm i mottagning, spelar ingen roll om jag kör torrents, via windows update eller bara laddar ner vad som helst från nätet. Hänger sig i stort sett varje gång.
De hjälper inte med annan mjukvara?
Testa Mobile Partner istället.
Mobile Partner? Var återfinns det?
Ta en titt här.
http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=183
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Tre » Blir urkopplad vid nerladdning