Tråd: Om extra modem, fakturering, prisnivåer mm
Med anl av Allteles uppdykande kollade jag på Ice net och finner att Ice nu erbjuder två prisnivåer för fastpris, en för 5 GB max och en kallad Pro för 10 GB max. Jag skulle gärna sett en Light också med ca 2GB som gräns. Det skulle räcka för många.
Har man flexabonnmanget kan man komplettera med modem alt router för bara materialkostnaden. Behövs inget extra abonnemang. Det är smidigt. Dom får ju ändå in pengar på trafiken.
Kollade med kundtjänst. De har ingen koll på Allteles villkor och därför inga kommentarer. Frågade varför jag inte fått några fakturor från Ice. Svaret var att inga gått ut. Ska bero på att nytt faktureringssystem införts och inkörningen har väl strulat. Verkar inte bra att de inte fått fart på det, det är fem månader sedan mitt abonnemant började. Så får man väl inte sköta ett tjänsteföretag.
Ice säljer nu också en ca 70 cm lång antenn på magnetfot. Den klumpen är jättetung. Alldeles för lite information på sidan. Det är bara om man känner till marknaden som man kan veta vad det är för grejor. Det saknas fortfarande en mindre externantenn för D50 modemet.