Tråd: AVM 6890 "recension"
Att benämna den recension är att ta i, jag har haft den i mindre än tre dygn. Men jag tänkte ändå ge några första intryck.
Positivt:
- Räckvidden på wi-fi överträffade med råge mina förväntningar. Jämfört med en Huawei E5186s och en Asus RT-N56U så är det en mycket märbar förbättring. Jag kunde till exempel plocka bort en Devolo wi-fi-repeater jag hade i ett uthus.
- Räckvidden när det gäller Dect-Ule var så bra som jag hoppades. Ett uttag som AVM FritzDect 210 nås utan vidare 35 meter och två väggar bort.
- låg strömförbrukning
- hög kvalitetskänsla
Det enda negativa jag kan komma på är att webbgränssnittet är rörigt när man kommer från Asus. Jag skulle också önska mer och tydligare statistik från till exempel smarthome-prylar som exempelvis AVM 210.
Och så skulle jag verkligen önska att man inte blev tvångsutloggad från webbgränssnittet; om någon vet hur man kommer runt det vore jag tacksam. Man blir galen på alla inloggningar.
Något som är varken eller, är att hastigheten verkar identisk med den jag fick med Huawei E5186s.
Det som kanske är allra viktigast för mig är stabiliteten, men det är något som det kommer att kräva mer än 3 dagars användning för att bedöma.
Jag tänker fortsätta fylla på med intryck i den här tråden. Andra användare av AVM 6890 är naturligtvis välkomna med egna intryck
//Johan