Tråd: Problem med E3272
Hej,
Efter att jag tappat bort mitt gamla modem så fick jag ett E3272 HiLink (3 SE) istället.
Glad i hågen kopplade jag in det till min router (4gr, senaste firmware).
Modemet ska stödjas av routern (?!) och jag är ganska duktig på teknik. Men jag får inte igång modemet. Jag får fram all information under modem. Dvs signalstyrka (66%), vilken firmware och modell modemet har, att det är en 3g ansliutning. Allt utom en ip-adress. Den får jag inte.
Jag har nu provat alla varianter under de senaste timmarna. Dvs byta port, ändra connection läge för modemet (3g/4g osv).
Det finns ingen vettig information i loggen. Bara att modemet kopplade ner.
Har resetat routern ett par gånger, och kört installtionen, med så lite funktioner igång som möjligt. Detta gör ingen skillnad.
Det enda som slår mig är att detta är ett, hmm hieter det Hilink? Dvs jag behöver inte dra igång någon applikation på datorn för att kunna surfar. Stoppar bara i modemet så kommer jag ut. På datorn då dvs.
Simkortet har ingen pinkkod. Och allt fungerar superbra på datorn. Firmware på modemet är den senaste, enligt Tre.
Snabb hjälp skulle uppskattas då detta är den enda internetlösningen vi har, och det är många som vill koppla upp sig via wlan (3 mobiler, ipad, 2 datorer)
Jag hade bifogat loggar osv om det hade stått något vettigt i dem. Det gör det inte, i alla fall inte i standardloggen. Bara att routern försöker ansluta, och att modemet kopplar ner.
Mvh
Stefan