Sv: Fri Surf, på riktigt
Jag har ett abonnemang hos Telenor som heter "Bredband stor" och med i princip fri surf (100 GB som sedan skall ha höjts till 200 GB vilket räcker gott åt mig). Det gäller t.o.m. 15-01-12 och kostar 349:-/månad. Är det alltså så att jag får behålla oförändrade villkor även efter det datumet? Jag har börjat fundera på alternativ eftersom det de erbjuder nu för tiden med en närmast löjligt låg volym för ett närmast löjligt högt pris inte intressant.
Får jag behålla mina nuvarande villkor blir jag ju kvar hos Telenor.
Någon som vet hur det verkligen är med detta? Behålla de gamla villkoren eller få nya?
Ett sätt är ju att behålla abonnemanget en månad efter att nuvarande bindningstid går ut och se om det inträder någon spärr när man kommit över 12 GB som ju är dagens spärr på "Surf large".
Har sammalika abo. Ringde förra veckan kundtjänsten och fick beskedet: "Så länge du inte säger upp avtalet har du kvar dina villkor!"
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]