Surfa utan antenner... Vad var det jag sade om Buawei?
Det kan göra stor skillnad hur högt modemet sitter. Fr a är det omöjligt att veta hur det kommer att fungera på en ny plats. Den kund som köper produkten måste veta på förhand att fältstyrkan är god. Är den dålig finns det ingen möjlighet att hjälpa upp den. Jo hänga prylen i taket med en skarvslad. Jättesnyggt. Utomhus som G-man brukar göra går ju inte heller. Wifin får inte heller hjälp av hyggliga antenner. Designpryl för ignoranter.
Antag att jag gör som de säger, köper en för hemmet i stan. och sedan visar det sig att den inte funkar på landet. Får jag lämna tillbaka den då? Eftersom den utlovade funktionen inte uppfyllts till fullo.
Men det är klart att man kan chansa. Vad erbjuder Tre om modemet inte funkar men abbonnemanget löper? Får jag köpa en annan router med rabatt då och lämna tillbaka den här?
Vi kan ha en tävling om hur produkter kan förenklas i Huaweis anda. Förslag 1: metkrok utan hullingar som därför inte riskerar att fastna i fingrarna. 2: Skor med en slits i sulan där en 1 cm hög skridskoskena kan tryckas in. Bra för vinterpromenaden. 3 klämburk med HP-sås, ketchup och senap blandat. Spar plats i skåpet. 4: cykel utan broms för platt mark.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.