Sv: Köpa 4G modem
Jo, det är säkert jättebra för er utvecklare att billigt och lätt få tag på alla möjliga modem ...
Jag gillar ebay och köper mycket där. Men aldrig saker som jag stoppar in i eller installerar på min dator . Sånt ska man vara försiktig med.
Dagens virus upptäcker man endast efter att sina konton har blivit rensade, om äns då.
Lätt för någon att installera lite skadlig firmware på ett litet modem.
Nja, mest handlar vi där pga av begränsad tillgänglighet. Ebay har olika sidor pga alla olika länder, och vissa modem modeller säljs exklusivt i endast vissa specifiska länder. Ebay brukar vara enda snabba metoden att skaffa den. Vi har betalat uppemot $500+mycket moms för vissa modem, men de flesta brukar ligga på runt $50.
Gällande modem som sprider virus; vi har ALDRIG bemött det där. Om det finns ett MicroSD kort i, ta ut den. Vi använder inte modem i Windows så mycket eftersom vi kodar i Linux, och modemet sitter mestadels i routern, så virus påverkar inget. :-)
Däremot köper du ett digital fotoram från ett affär här i Sverige, så borde du dubbelkolla för trojaner när du flyttar USB/SD minnet från fotoramet och datorn. Sånt har hänt på stort worldwide, tyvärr. ;-(