Har oxå denna "Tre" 4G router med blandade känslor,,
får starta om 24/48 timme, inte för att 4g fungerar långsamt, utan för att mitt LAN-WLAN har tappat IP-adresser.
DHCP:n beter sig synnerligen konstigt i mina ögon, normalt brukar den komma ihåg mac adressen och lämna samma IP som förra gången, men inte denna DHCP.
Kör "Bundlade Adresser" nu för att göra det lite drägligare..
En annan konstig sak är att under "Start-Produktinformation-Enhetslista" kan man se vilka enheter som är anslutna till routern.
där går även att se "Typ" av anslutning Wi-Fi eller LAN, där kan min Iphon vara LAN ;-) helt skjukt,, Kör en B3 som nas och drar jag ut TP kabeln under omstart på routern och sen kopplar in den,, du stämmer "Typ" listan.
har ca 8 enheter vilket för övrigt var taket på "Mac adresslistan" (kör öppet nät med mac-lista som filter)
Tankarna har varit många och nätterna långa,,, snart provat allt, senaste tanken var att man kanske har tänkt på batteriet när man designade kretskortet? funktionen kanske behövs till annat en lull/lull.
en sak är ju "loggen" datum och tid blir ju knas när man stänger av och slår på med huvudströmmen, hade ju inte hänt med Batteri monterat. Har beställt ett nu, och det blir min sista ansträngning att få ordning på detta PR skit som Tre skickar till sina kunder, önskar att det fanns lika mycket vilja att lösa problem efter en namnteckning på abonnemanget som före!