Jonny skrev:Letar efter ett Antivirus program då jag inte tycker gratisprogrammen ger ett speciellt bra skydd som det verkar.
Har provat massor av antivirsprogram genon åren men tycker att det mesta segar dator.
kan någon ge tips på ett bra antivirus som inte segar dator ger ett bra skydd samt inte kostar 1000:-
Hej !
Emsisoft Antimalware (EAM) !
Ett av dom absolut bästa antimalware-programmen som finns.
Toppresultat i alla tester dom senaste åren.
Jag har kollat...
Emsisoft använder 2 sökmotorer, man har tidigare använt sin egen samt Ikarus.
I den senaste versionen av EAM har man bytt ut Ikarus mot Bitdefender, vilket säkerligen kommer att ge ännu bättre resultat i tester.
EAM är smått unikt, eftersom det även fungerar att använda tillsammans med andra A/V-program utan att det blir problem.
Det finns så vitt jag vet bara 2 program som funkar tillsammmans med andra, EAM och MalwareBytes AntiMalware (MBAM).
Visserligen funkar även MSE ihop med vissa andra, t.ex. Avira & Avast, men inte med alla.
Jag har själv använt EAM i flera år, både ensamt och tillsammans med MSE, Avira & Avast.
Jag testkör just nu EAM & MBAM tillsammans, bägge med realtime-protection, installerat igår.
Eam slöar inte ner datorn, tar väldigt lite minne när det ligger passivt i bakgrunden, det är 2 processer:
den ena tar just nu 1776 kb, den andra 2100 kb, summa: 3876 kb = 3,78 Mb.
Jodå, dom siffrorna är korrekta !
Jag kör taskmanager som "ADMIN", så jag ser alla processer, och EAM har bara dom 2 processerna.
Emsisoft har dessutom en grym support, jag postade en gång en fråga på deras forum vid 14-tiden, fick svar efter 4 (FYRA) minuter.
Och det var inte nån medarbetare som skulle lämna ärendet vidare, det var från "Chief-developer" !
Sedan hade vi en liten "chat" en stund tills problemet var löst.
En annan gång postade jag efter klockan 21 på kvällen, räknade med ett svar dagen efter, men fick återigen svar av "Chief-developer", chefen för programutvecklingen, efter 12 (TOLV) minuter.
Firman ligger i Österrike så vi finns i samma tidszon...
Och detta är inget ovanligt, jag är regelbundet på deras forum och har därför sett hur grymt bra support Emsisoft har,
förutom annan support-personal från Emsisoft så är "Chief-developer" regelbundet aktiv på forumet.
EAM kostar 273 kr för 1 år.
Det finns även en kombination med brandvägg, Internet Security-pack, vilket består av EAM och Online Armor (OA), kostar 342 kr.
Grymt bra tillsammans.
Men ladda ner EAM och testkör 30 dagar innan du köper, så ser du hur bra det funkar.
Emsisoft Antimalware: http://www.emsisoft.com/en/software/antimalware/
Emsisoft Internet Security-pack: http://www.emsisoft.com/en/software/internetsecurity/
Jag kommer att posta en längre artikel / review om EAM här på forumet vid senare tillfälle,
då kommer det även med en massa referenser till tester etc.
EDIT: uppdaterade med direktlänkar till Emsisoft Antimalware och Emsisoft Internet Security-pack.