Om du inte speciellt ska försöka köra Linux på de här stickorna så rekommenderar jag en modell med dubbelkärning CPU av typen RK3066 eller bättre.
Då får man såpass bra flyt att det mesta fungerar att köra på stickorna.
Har själv provat MK808 och UG802 som är sådana stickor. Av dessa föredrar jag nog MK808 mest p.g.a. att man får lite mer för pengarna 8GB flash istället för 4GB.
Din första annons är en MK802+ med Cortex A10 chipset. En bra sticka om man vill köra Linux på den men annars med sämre fart och flyt än de jag nämnt ovan.
Din andra annons är en MK808. Priset (om det stämmer) är löjligt lågt! En MK808 brukar kosta runt $50 och tangentbordet som följer med brukar kosta $25. Att de säljer båda för $16.99 är ju så snorbilligt att jag får lust att beställa själv. Eller är det bluff?
Gemensamt för alla de här stickorna är att WiFi brukar funger ganska dåligt med taskig räckvidd. Det beror på små förkrympta antenner inne i stickorna. Det finns ett antal beskrivningar på nätet hur man modifierar antennerna och på så vis förbättrar räckvidden. Jag har inte velat bryta upp mina stickor och testa ännu. Men båda mina stickor har dålig räckvidd och måste i princip stå bredvid routern/accesspunkten för att fungera bra.
Annars är det förvånansvärt bra flyt i de här små stickorna och man kan installera och köra det mesta. De har som allt annat kinesiskt lite små buggar men googla efter "finless rom" om du vill ha en bättre mjukvara att lägga in i dem.