enlig 'tack' kartan, ingen planerad utbyggnad, samt ingen finns heller... den kartan stämmer bättre mot verkligheten... kontra den nya :-)
sedan enligt helia's test/frågor så har tele2 bättre täckning mot comviq... fattar inte folk att det är samma nät/bolag och comviq äger tele2 typ.
undrar hur frågorna var vinklade...
helias nya karta lite som tele2's 4G karta i våras som angav 4G över vatten fast det saknades 4g master i närheten.
brrrp på alla deras fantasikartor.
nu har jag åkt och kollat telias påstådda täckning UTOMHUS där det påstods vara 2-20mbit, inget. halva sträckan mot masten... inget. öppnar dörren till mastens bod... FINNS INGEN BESTYCKNING för lte !
finns lite kabelstumpar och div bråte.
lite tre, som sålde 3G där det inte ens fanns bygglov för masten ännu... :-)
stressigt hos operatörerna kan man tro.
smetin i helias butik, angav adressen för den fiktiva mottagningen, och frågade om det var täckning för 4G och om man kunde beställa.
JA, det är täckning. Och om det saknas exakt där du bor så fås 3G som backup osv blab blab.
så helia butiken säljer LTE abg där det saknas lte, som sedan kommer gå på 3G istället.
Dom var extremt noga med att inte säga 'det är 4G täckning' utan 'det är täckning' för täckning är det med tex gsm/gprs och 3G.
då har jag haft nog lustigheter med H butiken för några månader.
skulle jag bli pålurat ett abg som kostar dubbelt mot ett 3g som sedan bara lirar på 3g...
skall iaf sägas att det är möjligt att det ska byggas lte i grannmasten, och den andra är/blir defunkt då. men mäter jag på den fiktiva täckningen så är det knappast troligt pga spridningen av färgmarkerade områderna. för topografin är inräknad med höga träd och berg osv.
'hopes and dreams'
t.o.m från butiken.