Sv: Telenor 4g spärr
joo_x skrev:Talade med Telenors kundtjänst idag och fick besked om att vi som sitter på gamla "frisurf avtal" kommer att få behålla dem med de nya villkoren vid ev förlängning.
Nu tycker jag villkoren med 200 gig/30 dgr och strypning till 3 Mbit är ganska ok.Det är inte vad jag hört, utan när man förlänger abonnemanget får man ta del av de nya prislistorna som finns vid tillfället för förlängningen. Jag skulle mer tro på det jag har hört, då man inte brukar kunna förlänga med gamla prisplaner utan endast aktuella.
Mjo men det är nog annorlunda om man förlänger abonnemanget jämfört med om man låter det gamla rulla på - om du förlänger blir det ett nytt avtal och bindningstid, medans om du låter det vara som det är gäller de gamla villkoren (vilket kan vara både bra och dåligt). Såvitt jag förstått gäller de nya villkoren alla gamla abonnemang tills de sägs upp av antingen abonnenten eller operatören (både för BBB och Telenor).
Om Telenor inte vill sälja abonnemang där det är uttalat att de nya gränserna gäller, så gör i alla fall deras systerbolag BBB det nu: https://www.bredbandsbolaget.se/bredban … l#T57411_2