Tråd: Telefon i DOMA2
Hej
Finns det planer på att att göra en ny DOMA som har en telefon kontakt så att det går att ansluta
en telefon till routern och ringa via abonemanget ?
Eller stödjer USB modemen inte detta utan dom klara bara data trafik ?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Telefon i DOMA2
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej
Finns det planer på att att göra en ny DOMA som har en telefon kontakt så att det går att ansluta
en telefon till routern och ringa via abonemanget ?
Eller stödjer USB modemen inte detta utan dom klara bara data trafik ?
det är simkorten som är spärrade för rösttrafik enlig gsm/3g. 4g nätet saknar rösttrafik.
vissa äldre sim kort från tex tele2 3G går det att ringa med.
avser då surf/internet abg för datatrafik, vanliga mobil abg skulle funka isf.
så det är röst i nya routrar så är nog det närmare med tex google voice eller annan voip som tjänst som inte är operatörsberoende.
Ok, så det är en operatörs låsning just för "Sim kort för USB modem som endast skall användas för data"
Men ett "vanligt mobil telefon sim kort" går att ringa med så om det sätts in i en sådan router så blir det
snittsiga att det går att surfa och ringa med med hjälp av någon dect telefon eller liknande,
varför inte skaffa en phonzo cash med en linksys adapter?
https://www.phonzo.com/phonzo/se/regist … ution=e1s4
Jag har kört det via 3g, lite hackigt, och via 4G hos tele2 funkar perfekt.
De har ett abbonemang home för 89 kr i månaden, 900 minuter till fasta nätet och 30 minuter till mobilnät, finns även ett internationellt abbonemang om du har mycket trafik till europa/usa.
Eller ett kontantkortsliknande abbonemang cash.
Jag har inget med företaget att göra, är bara skapligt nöjd kund.
skriv gärna att 013-318707 har hänvisat er dit så tjänar jag en del :-)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Telefon i DOMA2