1

Tråd: Antenn till Tellstick

Köpte för ca ett halvår sen Tellstick och ett gäng clasohlson everflourish fjärrbrytare.
Brytarna hade väldigt varierande kvalité från bra till usel och icke fungerande. Av de 12 jag köpte bytte jag ut hälften ungefär.
Jag tyckte väl det var sådär, i och med att man inte kunde lita på funktionen.

Häromveckan städade jag fram min tellstick.

Jag inventerade min hög av antennadaptrar och upptäckte an jag inte kände igen. Det visade sig vara en tellstick till F- dvs kontakt för koaxkabel till sattelit. Jag hade också sedan tidigare en sladd med F till TVantenn...Så jag kunde inte låta bli att testa.

Häng med nu. En 4GR, Tellstick i Usb, med omvandlare till takantennen. Jag var högst tveksam till att det skulle fungera.
ok. antennen sitter utomhus på taket. 4gr sitter i ena änden på husets andra våning, jag sitter med en fjärrstyrd lampa i husets första våning på motsatta änden. och det fungerar. Gång på gång.
Nu är jag nyfiken på hur stor räckvidd jag har....

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

2

Sv: Antenn till Tellstick

Jag kommer ca 100m utan problem vid test.
Men beror på mycket runtomkring.

3

Det som snarare är förvånande är att du kunnat se på TV.

En man körde i tellsticksignalen  i en vanlig TV antennförstärkare och sedan till antennen, alltså förstärkaren baklänges. 2 km, så slipper du testa.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Jag kör bara tv över sat. tvantenn helt oanvänd...men...jag har en antennförstärkare nånstans i källare. yippie!

jonasolof skrev:

Det som snarare är förvånande är att du kunnat se på TV.

En man körde i tellsticksignalen  i en vanlig TV antennförstärkare och sedan till antennen, alltså förstärkaren baklänges. 2 km, så slipper du testa.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/