1

Tråd: firmvare 6.0.1 - 4gr router

Men vad e nu detta.....uppgraderade min 4 gr från firmvare 6.0.0 med 6.0.1 och mitt modem E398 V:c blev inkompatibelt med min router ????? så jag fick gå tillbaka till 6.0.0 så försvann det medelandet... så tidigare problem med svajig uppkoppling och omstarter kvarstår = in i garderoben igen med router i väntan på en eventuell framtida förbättring.

hade jag haft befogenhet så hade jag lagt upp bild på det här men medelandet blev så här:

"Routern kan inte koppla upp till internet"
" USB modemet ej anslutet/supportat"

Internet fungerade inte till jag backade tillbaka på firmvare
nej jag gör ingen ticket av det här = har gett upp angående det så man kan ju undra varför man bryr sig.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2

Sv: firmvare 6.0.1 - 4gr router

nu har man slagit på 4g 900mhz här så router fram igen för att prova.--
signal enligt 4gr är 90% och går stabilt nu i 2 dagar.

tidigare så hade jag på 3g runt 60% signalstyrka med tappade connection flera ggr om dagen men inte på 4g än så länge.

man undrar om komponenterna i 4gr utav någon anledning behöver närmare 90-100% för att fungera?
är det billiga komponenter i 4gr (made in china som gör det kanske?)

vad vet jag förutom att den inte verkar tappa connection nu på 90% signalstyrka

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Min är stabil med signal mellan 65-80% och bonna-4G

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

4

ja mitt verkar fungera utan avbrott nu med på 4g 900mhz  3dagar=(yipppppiieeee ser ljuset i tunneln)

5

fast med firmvare 6.0.0 ska tilläggas smile