Sv: Firmware 6.0.0 (TINY stödjer nu Bridge Mode!)
G-Man skrev:annars kontakta dovados support direkt på deras webb, om inte Sam från dovado klämmer in något snabbt svar.
Det har jeg gjort, men jeg afventer svar fra dem nu. Tænkte bare, at det kunne være en person her på forum som havde haft samme problem før mig.
ullerdk... jag skapade ett konto här bara för att meddela att du inte är ensam :-) Jag har försökt få bridge mode att fungera mot en Cisco router (RV042) men routern får ingen IP adress via DHCP (det fungerar direkt om jag ansluter en PC / Mac i stället). Dovado har inte testat färdigt verkar det som... Jag skulle kunna sniffa DHCP trafiken på en mirror port men det känns onödigt eftersom det fungerar med andra klienter... Dovado borde snabbt kunna se detta problem (jag använder Telenor 4G).
Jag är RIKTIGT nöjd med Dovado routern annars (antagligen den bästa på marknaden!). Anledningen att jag försöker få bridge mode att fungera är att att TINY inte hanterar NAT / forwarding rätt (trafik från LAN till det publika interfacet ska hanteras som om det kom utifrån, det gör TINY inte idag tyvärr). Så jag vill ansluta en router som hanterar trafik korrekt... och så kan den inte få IP konfig via DHCP... suck! Om TINY skötte NAT/forwarding korrekt skulle jag slippa en separat router (andra saker som t.ex. traffic management funktioner spelar mindre roll) och då skulle jag inte hamna i denna tråden....
Så, jag instämmer med ullerdk, ser ut som en "bug" i bridge koden i TINY... ser gärna ett svar från Dovado (Sam?) Men visst är det märkligt att det fungerar med min Mac men inte min Cisco router.... DHCP är ju ett gammalt och välkänt protokoll...
PS Svar i stil med "vänta 5 minuter", starta utrustningen (vilken utrustning?) i viss ordning etc. kommer inte hjälpa, jag vet min DHCP lease time och switcharnas MAC address aging time - Telenor verkar inte heller ha en timeout mot MAC adress som är vanligt i fasta nät.