Tråd: Hastigheter och stabilitet i nätet? Är det bara jag?
Undrar om någon eller några kan ge lite info på vad som är bra hastigheter och hur stabilt nätet är i Tele2:s 4G-nät? Jag blev lovad att kostnadsfritt uppgradera till 4G när det var möjligt vilket jag gjorde i mitten av Dec-11 och 4G skulle vara lanserad senast till årsskiftet vilket sen ändrades till Jan och sen till Feb för att nu vara klart i Mars och det blev det den 31:a!! Hade valt Large, upp till 25Mbit. Före 4G hade jag hastigheter mellan 12-20Mbit för att i lördags ha 30Mbit ner och 12.5Mbit upp men pga konstigheter med felaktig startkvot på 5GB så ordnades det så att jag uppgraderades till deras XL som är upp till 80Mbit. Loggade in på mina sidor och såg ändringen igår men hastigheten kom aldrig över 30Mbit ner eller över 13Mbit upp. Märkte även att mellan åtta till 22 så sjönk hastigheten drastiskt till 2-3Mbit ner och 1.8-3Mbit upp!! Tänkte att det kanske tar någon dag innan abonnemanget "kickar" igång. Idag kollade jag i förmiddags hastigheten men samma resultat (30/12) och ringde då till kundtjänst..igen :-( Innan jag placerades i kön lästes ett meddelande upp att "vissa kunder som fått 4G felaktigt fått hastighetsbegränsning och att det jobbades på det". Väl framme hos kundtjänst kollade dom om det gällde mig men det verkade inte så men att dom skulle ha åtgärdat det vid 17:00 och då sa jag att om jag inte märker skillnad i morgon vid 17:00 ringer jag igen. Nu på kvällen exakt samma tid som igår fick samma resultat, alltså 2-3Mbit ner och 1.8-3Mbit upp!! Har ju varit väldigt stabilt hela 3G-tiden och även i lördags men nu är det skräp rent ut sagt.
Undrar om ni haft liknande fenomen och om just 4G är otroligt INSTABILT. Vilka hastigheter ska jag förvänta mig. Jag har Huawei B593-router med två riktantenner och kör således MiMo.