Tråd: Strypning av Skype m.fl.
Hej
Idag Den stod det i DN att Telia avser strypa Skype och andra konkurrerande tjänster i sitt bredband. Om någon motsvarande sänkning av abonnemangskostnaderna för den här inskränkningen talas det däremot inget om.
Idag har jag bra bild och ljud på de tjänster jag har på nätet till skillnad från videotelefonin i 3G och mobiltelefonin som håller sedvanlig pixelartad kvalitet och dessutom till skyhögt pris. Så ska det självfallet inte vara. Internet ska vara fritt och bara för att man abonnerar hos en viss operatör så har man inte ingått någon form av lojalitetspakt mot den operatören.
Jag föreslår därför att du som besöker den här gruppen sprider ordet, får andra att gå med och viktigast av allt lämnar den operatör som inför den här typen av inskränkningar och nu pratar jag inte enbart om Telia. Inte sällan har vi mobilt bredband, fast bredband, hemtelefoni och IP-telefoni hos samma operatör av bekvämlighet eller för att de har sålt in det. Det ska kosta den operatör som inför den här typen av begränsningar och det stort. Genom att byta till någon annan visar vi att det här inte är acceptabelt och att det är VI som ska avgöra hur vi använder vår internetuppkoppling.
Gå gärna med i facebookgruppen "Byt bort operatörer som stryper tjänster" och sprid ordet till vänner och bekanta.