1

Tråd: Tiny och Verisure

Hej

Jag har väldiga störningar i mitt WLAN. Det laggar rejält även fast jag har 60Mbs ner från Telenor. Jag tror att det kan vara mitt hemlarm från Securitas Direct som spökar DEt heter Verisure och fungerar trådlöst. Vad tror ni? Kan det vara något annat?

FRAGGED

Telenor E398 80Mbit-Dovado Tiny (bridge mode)-Wndr3700 med DD-WRT

2

Sv: Tiny och Verisure

Micron stör min Ipad när jag strömmar TV från min Satbox om jag inte ändrar till 5GHZ bandet. Så varför skulle inte ett larm störa dig? Du har nog rätt.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

3

FRAGGED skrev:

Hej

Jag har väldiga störningar i mitt WLAN. Det laggar rejält även fast jag har 60Mbs ner från Telenor. Jag tror att det kan vara mitt hemlarm från Securitas Direct som spökar DEt heter Verisure och fungerar trådlöst. Vad tror ni? Kan det vara något annat?

FRAGGED

Jo det låter som extrem "halmhattsvarning" att ett hemlarm skulle störa ett bredband.....

Nu är jag för sedan för lat för att söka i Securitas/ 4GS hemsidor om fakta men det låter INTE troligt !!

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

4

Hej!

Verisure jobbar på 866 MHz. Jag har frågat runt lite i huset och det är inte ett problem någon hört talas om. Det är ju ingen garanti, men vi har installerat över 30 000 Verisure -anläggningar och det är som sagt inte en fråga som "poppat upp".

Det är ju tyvärr (för dig, tack och lov för alla andra) inte enkelt att testa då alla komponenter går på batteri och är sabotageskyddade. Men när larmet är frånslaget borde trafikintensiteten vara väldigt låg.

Hoppas du hittar störkällan. Skulle det mot förmodan vara larmet får du gärna kontakta mig.

Bänkt Olsson pressansvarig Securitas Direct.

5

Bänkt skrev:

Hej!

Verisure jobbar på 866 MHz. Jag har frågat runt lite i huset och det är inte ett problem någon hört talas om. Det är ju ingen garanti, men vi har installerat över 30 000 Verisure -anläggningar och det är som sagt inte en fråga som "poppat upp".

Det är ju tyvärr (för dig, tack och lov för alla andra) inte enkelt att testa då alla komponenter går på batteri och är sabotageskyddade. Men när larmet är frånslaget borde trafikintensiteten vara väldigt låg.

Hoppas du hittar störkällan. Skulle det mot förmodan vara larmet får du gärna kontakta mig.

Bänkt Olsson pressansvarig Securitas Direct.

Hej

Tack för ditt svar.
Problemet hittades till slut. Det var problem med Netgear Homeplug som tappat farten av någon anledning (de har några år på nacken nu).

Nu har jag en nätverkskabel från en Dovado Tiny (WLAN avstängt) ända fram till en Netgear 3700 med DD-WRT firmware och allt fungerar perfekt.

FRAGGED

Telenor E398 80Mbit-Dovado Tiny (bridge mode)-Wndr3700 med DD-WRT