Dagreen skrev:Hej Eriksson.
Ja det känns bäst att kanske direkt rikta detta inlägg till dig. Vad jag inte förstår och som du beskriver mig är att jag skulle på något sätt vara en besserwisser? Jag tycker inte du ska slänga dig med uttryck som du inte riktigt vet vad de betyder. Jag har absolut inte påstått att jag vet bättre eller besitter högre kunskaper än någon anna i detta forum. Vad jag ville understryka var vikten av att faktiskt framföra positiv kritik och fungerande exempel. Jag har verklig läst många inlägg under en lång tid och finner detta vara en brist. Det skapar enligt mig en bättre atmosfär och kanske (som jag tidigare påtalat) avhjälpa en del fel. Men det är möjligt att jag har fel. Att den enda vägen att gå är att ständigt pågala brister och hur illa man tycker om en produkt.
Att jag beskriver dig som bessewisser är helt och hållet min uppfattning, den behöver inte spegla resten av forumets medlemmars åsikt. Bara så att du vet.
Som du kanske ser så är det flera än jag som tycker att du skall lugna ner dig några kilometer, läsa på lite mera innan du skriver som du gör.
Andas lite innan du trycker på skicka-knappen så skall kanske till och med du se att du uttryckt dig aningen klantigt, tänk på att du uppfattar ditt inlägg på ett sätt, vi andra kanske på ett helt annat, vi vet ju trots allt inte vad som rör sig i ditt huvud.
Läs inläggen i forumet så kommer du att se att de flesta här har testat alla möjliga lösningar under en lång tid, att de nu är upprörda är inget konstigt, och in kliver du och läser endast de inläggen, ja då förstår jag din uppfattning, intet sagt att jag behöver gilla den.
Dagreen skrev:Något som du väljer att påtala är att jag är nyregistrerad vilket jag inte riktigt kopplar varför. Skulle min åsikt vara mindre värd då? Är det jag skriver av mindre betydelse? Är min erfarenhet och min inblick i andras problem nödvändigtvis mindre?
Är man ny så kanske man skall läsa på, pejla av läget, om det du skriver är av mindre betydelse? Ja i det här specifika fallet är det tyvärr det, men det skulle inte behöva vara det om du läst på bättre.
Din erfarenhet kan jag inte uttala mig om, din inblick i andras problem? Ja den avspeglade sig direkt i hur du uttryckte dig i ditt inlägg
Dagreen skrev:Anledningen till att jag nämner så mycket detaljer om min omgivning och vart jag använder min router syftade till att påtala hur bra jag tycker Dovados produkt fungerar och väga upp mot all de kommentarer om att det vore bättre att kasta skiten och köpa tex D-link, vilket enligt min erfarenhet inte är ett alternativ. Du får ursäkta om jag på något sätt förmedlat onödig och överflödig information.
Jag uppfattade det inte så, snarare som att "hur svårt kan det vara" "jag har värsta setupen och det funkar" Men det är jag det, hur andra uppfattade det kan jag inte uttala mig om.
Dagreen skrev:Slutligen får jag helt enkelt anta att anledningen till att du tar så illa vid dig, helt enkelt beror på någon form av frustration över att du inte själv lyckats få en fungerande lösning och att i brist på sätt att hantera detta föredrar att spy över de som faktiskt är nöjda. Om du inte kan få ut det du vill av en produkt, och du känner att du testat allt. Varför envisas med att fortsätta? Gör dig av med den och testa nåt annat. Min erfarenhet och mina tips (som ingen verkat tolka det som) var riktat till de som inte testat allt och mentalt redan givit upp. Jag har inte för avsikt att hetsa eller irritera någon medvetet. Jag tycker nog bara att det behövs positiva exempel och erfarenheter i detta forum också.
Än en gång så kommer du med antagande, låt mig då få hjälpa dig och klargöra ett och annat gällande mig.
Om du hade läst på bättre så kommer du att se att jag i mina inlägg påtalar att jag tycker att det är kul/bra/ok att det fungerar för den nöjda skaran, tom i ditt inlägg så skrev jag det. "Att din router funkar som den skall är givtvis bra då det är det den skall göra"
Om du skall fortsätta att ordbajsa här så kan du åtminstone hålla dig till fakta, läs medlemmarnas inlägg så skall du ganska snart se att alla hjälper alla och att vissa är upprörda efter en lång tid, men jag kan inte finna nån här som spyr över andras fungerande lösningar.
Nej du min käre lille vän, jag har svårt att ta dig på allvar, du kommer förmodligen att försvinna lika fort som du dök upp.