1

Tråd: 4GR i bilen

hej

dovado4gr'n har legat o samlat damm ett tag nu, då jag tröttnade på den i sommras!
(flyttade och fick telia thomson burken och med den,lite andra problem -annan historia dock...)

Men jag tyckte den var värd en andra chans!
Så nu är ZTE modemen uppdaterat och dito 4GR med senaste FW.

Skall nu montera dessa prylar i bilen.
Och senare aktivera GPS funktionen.

Mina frågor är då
nån annan som har monterat i bil eller båt?
ska man fixa mer kylning till 4gr lådan?

4GR/ Telstick

2 Senaste redigerad av Walle_ (2012-02-07 00:09:22)

Sv: 4GR i bilen

area_51 skrev:

hej

dovado4gr'n har legat o samlat damm ett tag nu, då jag tröttnade på den i sommras!
(flyttade och fick telia thomson burken och med den,lite andra problem -annan historia dock...)

Men jag tyckte den var värd en andra chans!
Så nu är ZTE modemen uppdaterat och dito 4GR med senaste FW.

Skall nu montera dessa prylar i bilen.
Och senare aktivera GPS funktionen.

Mina frågor är då
nån annan som har monterat i bil eller båt?
ska man fixa mer kylning till 4gr lådan?

Jag kör den i bilen och det funkar kanonersh! Har även haft 3GN tidigare. Jag har inte fått GPS-funktionen att fungera helt stabilt ännu, men jag hoppas på lite hjälp från Dovado (jag är inte helt nollad när det gäller datorkommunikation hehe). Men jag har vissa bekymmet med GPSen i den och det är det enda. Jag har gjort en support ticket om det.

Jag kör iofs ett Huawie-modem i den. Ett 3G från Telia. Så jag säger - kör på ba! Det är jävligt najs när man åker långt och är flera i bilen som vill surfa samtidigt. Även om man måste stanna längs vägen för att supporta en kund via Teamviewer smile Slippa plocka fram USB-modemet osv osv.... Sen är det också roligt att se andra stirra på bilen samtidigt som dom stirrar på deras iPhone's. Eftersom jag kör ett öppet 802.11-nät och då plingar det till i vissas iPhone (som har wifi och notis påslaget). Man kan även se det längs vägarna ibland smile TIPS: Döp Wifi't efter vad du har för bilmärke hehe smile