Tråd: Innanför skalet på MR3420 p.g.a. ev. överhettning
Inatt så tappade jag uppkopplingen flera gånger under loppet av en timme. Modemet kopplade ner och routern rapporterade att signalstyrkan låg på 6%. Efter att kopplat ner så "tappade" routern även modemet och den stod och jobbade i ca. 10 min utan att identifiera modemet. Det enda sättet att få det att fungera var att bryta strömmen/starta om routern men det höll bara i tio minuter innan det började strula igen. Första tanken var att routern kanske hade värmeproblem så jag skruvade helt enkelt upp routern för att undersöka.
Sen jag tog av locket har nattens problem inte återkommit men det är ju svårt att veta om det var något tillfälligt fel i Tre's nät eller om routern faktiskt var överhettad. Hur som helst kan jag konstatera att den pyttelilla kylflänsen är brännhet. Dock så verkar det underligt att routern helt plötsligt skulle överhettas efter att i princip ha varit i drift 24/7 i 6 mån. Dessutom är konstruktionen luftig med perforerade sidor/botten.
Skit samma, nu kör jag vidare med locket av medans jag hittar ett sätt att modda routern. Alldeles oavsett om problemen i natt berodde på överhettning eller ej så skadar det ju aldrig att kyla elektronik så ............... Dessutom så får jag fan inte på locket igen
/MmmMagnus