Tråd: peace
Peace
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Peace
Ja.....Vad säga....Har suttit i kundtjänst i 3 veckor och diskuterat och undrat hur jag som bor i Stockholms innerstad inte kan få fart på min 4G anslutning.
Jag bor ju visserligen inte så centralt, utan på Erstagatan vilket är östra Södermalm.
Anslutningen blev tom sämre än vad den varit tidigare då jag haft förmånen att under 1,5 år varit ansluten med deras "upp till 16Mbit" 3G abonnemang boendes på annan adress lite mer centralt på Södermalm. Det nådde ALDRIG upp över 2,5Mbit oavsett om det var mitt i natten eller på dagen..
Nåväl, nu ska skiten ut och jag provar med TELENOR. Lite sorgligt efter att ha varit mobil och bredbandskund hos Tele 2 så länge jag kan minnas, och det är faktiskt ett tag!
Mina förväntningar på Telenor är inte höga. Jag förutsätter att det blir snigelfart och retur även där. Så får man avsluta med att skaffa en fast lina efter 2 års försök på den mobila bredbandsmarknaden.
Fuck all denna jävla utbyggnad som ingen kan kontrollera. Fan vilka jävla sopor dom är. Ta in stålar från folk och lovar täckning och hastighet samtidigt som man vet att man ligger efter som fan med driftsäkerhet etc. Skulle vilja åka hem till idioterna som bestämmer och bajsa på trappuppgången och säga "förlåt, vi utvecklar detta område och om snart kommer det att ligga en toalett här. Den finns inte här nu men tro mig, vi har jobbat hårt för att den skulle ha varit på plats nu. Det är inget misslyckande men för dig personligen kommer det att innebära rätt så jävla mycket bajs ett tag framöver"
Peace
Telenor ger dig nog ingen bättre mottagning på 4G då det är samma nät.
Möjligen kanske Telenor 3G fungerar.
Så får man avsluta med att skaffa en fast lina efter 2 års försök på den mobila bredbandsmarknaden.
Fuck all denna jävla utbyggnad som ingen kan kontrollera. Fan vilka jävla sopor dom är. Ta in stålar från folk och lovar täckning och hastighet samtidigt som man vet att man ligger efter som fan med driftsäkerhet etc. Skulle vilja åka hem till idioterna som bestämmer och bajsa på trappuppgången och säga "förlåt, vi utvecklar detta område och om snart kommer det att ligga en toalett här. Den finns inte här nu men tro mig, vi har jobbat hårt för att den skulle ha varit på plats nu. Det är inget misslyckande men för dig personligen kommer det att innebära rätt så jävla mycket bajs ett tag framöver"
Peace
Om man kan ha fast lina så varför inte? Håller helt med dig om utbyggnaden, det är bara pengar och ingen service som gäller där!
Oj, blev en del fula ord och svordomar. Handlade i affekt kan man lugnt säga vilket strider mot nätets vett och etikett. Men det är svårt att inte påverkas när bolagen systematiskt presenterar erbjudanden som de själva vet inte håller måttet.
Jag ställde frågan i Telenors kundtjänst angående vilka bolag som samkörde på master etc men fick inget tydligt svar (när kunskapen borde finnas att Tele2 och Telenor tydligen samkör...) Nöjde mig med Telenors nöjd kund garanti vilket ger en månads prövotid. Och jag ser det som så att fungerar inte 4G nu, kanske det gör det om ett år i alla fall och under tiden kanske jag för första gången får ett 3G som håller måttet och ger mer än 2Mbit! Då tycker jag att det är bättre att kunna resa med uppkopplingen till samma pris eller lägre pris mot vad en fast lina kostar. Det känns ändå som att om man bor i innerstan (även om det är utkanten) så borde det dyka upp en mast närmaste halvåret. Kanske ska kontakta dem och fråga om inte vår förening kan få äran att hyra ut taket till en 4G mast.
Under förutsättning att Telenors 4G eller 3G nu fungerar och ger utlovad hastighet så tycker jag att 24 månaders bindning till dessa hastigheter för 250:- per månad är en bra deal. Fungerar det inte så får jag leta efter annat bolag..
Off Topic kan jag ju meddela att jag blev erbjuden ett "Maxi mini" abonnemang för att sänka mobilkostnaderna. Har länge haft Tele2 Maxi vilket innebär att jag har 3000 minuter samtal per månad för 499:-. Dock ingen datatrafik, men har ingen smartphone. Idag kostar det abonnemanget 599:- men då ingår även datatrafik. För mig passar maxi mini bra då det ligger på 299:- per månad utan datatrafik men ger 1000 minuter samtal per månad vilket jag klarar mig på. Så ett plus till kundtjänst som faktiskt erbjöd något som inte kan hittas på deras hemsida utan tydligen bara erbjuds till kunder via kundtjänst. Det tycker jag är kundservice och det borde var något de skulle ägna mer tid åt. Vill ändå tro att långsiktig kundrelation är bra för båda parter. Hade Tele2 kunnat ge mig hastighet på över 10Mbit på det abonnemang "upp till 16Mbit" som jag haft länge men bara genererat 2Mbit hade jag givetvis stannat kvar hos dem. Men där går Tele2 tydligen bet.
Har du provat med 3 ?
Oj, blev en del fula ord och svordomar. Handlade i affekt kan man lugnt säga vilket strider mot nätets vett och etikett. Men det är svårt att inte påverkas när bolagen systematiskt presenterar erbjudanden som de själva vet inte håller måttet.
Jag ställde frågan i Telenors kundtjänst angående vilka bolag som samkörde på master etc men fick inget tydligt svar (när kunskapen borde finnas att Tele2 och Telenor tydligen samkör...) Nöjde mig med Telenors nöjd kund garanti vilket ger en månads prövotid. Och jag ser det som så att fungerar inte 4G nu, kanske det gör det om ett år i alla fall och under tiden kanske jag för första gången får ett 3G som håller måttet och ger mer än 2Mbit! Då tycker jag att det är bättre att kunna resa med uppkopplingen till samma pris eller lägre pris mot vad en fast lina kostar. Det känns ändå som att om man bor i innerstan (även om det är utkanten) så borde det dyka upp en mast närmaste halvåret. Kanske ska kontakta dem och fråga om inte vår förening kan få äran att hyra ut taket till en 4G mast.
Under förutsättning att Telenors 4G eller 3G nu fungerar och ger utlovad hastighet så tycker jag att 24 månaders bindning till dessa hastigheter för 250:- per månad är en bra deal. Fungerar det inte så får jag leta efter annat bolag..
Off Topic kan jag ju meddela att jag blev erbjuden ett "Maxi mini" abonnemang för att sänka mobilkostnaderna. Har länge haft Tele2 Maxi vilket innebär att jag har 3000 minuter samtal per månad för 499:-. Dock ingen datatrafik, men har ingen smartphone. Idag kostar det abonnemanget 599:- men då ingår även datatrafik. För mig passar maxi mini bra då det ligger på 299:- per månad utan datatrafik men ger 1000 minuter samtal per månad vilket jag klarar mig på. Så ett plus till kundtjänst som faktiskt erbjöd något som inte kan hittas på deras hemsida utan tydligen bara erbjuds till kunder via kundtjänst. Det tycker jag är kundservice och det borde var något de skulle ägna mer tid åt. Vill ändå tro att långsiktig kundrelation är bra för båda parter. Hade Tele2 kunnat ge mig hastighet på över 10Mbit på det abonnemang "upp till 16Mbit" som jag haft länge men bara genererat 2Mbit hade jag givetvis stannat kvar hos dem. Men där går Tele2 tydligen bet.
En antenn på ditt tak kommer no ge dig 0 förbättring, de rakt över lär nog ha nytta av den.
Men det är nog bra att göra ädå , de ger hyresintäckter till föreningen.
Ja.....Vad säga....Har suttit i kundtjänst i 3 veckor och diskuterat och undrat hur jag som bor i Stockholms innerstad inte kan få fart på min 4G anslutning.
Jag bor ju visserligen inte så centralt, utan på Erstagatan vilket är östra Södermalm.
Anslutningen blev tom sämre än vad den varit tidigare då jag haft förmånen att under 1,5 år varit ansluten med deras "upp till 16Mbit" 3G abonnemang boendes på annan adress lite mer centralt på Södermalm. Det nådde ALDRIG upp över 2,5Mbit oavsett om det var mitt i natten eller på dagen..
Jag bor centralt liksom du (Erstagatan är centralt!) fast i norra centrala Stockholm, men tydligen bor jag åt fel håll i fastigheten, för åt det här hållet är det radioskugga. 4G känns inte verklig än - man klarar ju knappt 3G ens.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara