Sv: 4GR slutar fungera emellanåt
Här är ytterligare en som kan sälla sig till den växande skaran av frustrerade 4GR-ägare. Har dock en lite annorlunda historia.
Jag körde mer eller mindre problemfritt med 4GR och ett Huawei E1820 i knappt ett år tills modemet säckade ihop. Jag blev ständigt nedkopplad och till slut kände inte 4GR av modemet överhuvudtaget. Här kan man undra vari problemet egentligen låg, men modemet fungerade inte i med datorn heller så jag utgick från att det var modemet det var fel på.
I vilket fall, jag fick ett nytt Huawei E367 (FW:11.807.05.00.00) av Tele2 och när jag kopplade in detta fungerade allt som det skulle trots 4.3.3 FW i 4GR som ju officiellt inte ger stöd för E367. Jag uppdaterade därefter till 5.0.5 och sen tror jag att problemen med 4GR började. Lite osäker här, problemen kan ha börjat redan med 4.3.3. Körde inte med denna FW-version tillsammans med E367 i mer än cirka en vecka. Uppdaterade till 5.0.12 igår, men jag ser ingen förbättring. Jag blir fortfarande nedkopplad och är tvungen att starta om 4GR en gång kvarten när det är som värst.
/B