Tråd: Dovado med stora kvalitets problem som ej avhjälpts under åren.
Har svurit sedan Maj då jag köpte dovados 4GR med hastighetsproblem lämnar ca 2/3 av modemets kapacitet på 3G som inte har kunnat avhjälpas på kortare tid.
Har läst på flera forum där det mest handlar om problem med dovado produkter ex WIFI räckvidden där antennen på dovado skulle vara ansluten till en SMA kontakt. USB kontakterna för nära varandra så man kan endast får plats med modemet om man inte har förlängningskabel, ej åtgärdat med horisontell USB kontakt. Nu problem med uppgradering där man billigt och tämligen enkelt kan ladda programvaran i ett temp minne kolla checksumman och om den är rätt lägga över programmet i arbetsminne. Enkelt hade också varit att man laddat uppgraderingen via USB. Skall ett företag överleva MÅSTE kvaliteten vara sådan att man inte behöver ta hand om problem istället för att förbättra och vidareutveckla. Jag måste säga att kundservicen har varit bra och tur det då problemen är så stora för en liten produkt. Hade jag läst på flera forum innan jag köpte dovado hade det blivit en annan 3G router. Konsumentprodukter skall vara enkla och idiotsäkra.
Har hittat TL-MR3420 till 1/3del av priset!!!! Skall återlämna modemet till Kjell&.... och köpa ett nytt till 1/3 del av dovados pris. Antar att om något år finns det flera tillverkare på 3G o 4G routrar.