1

Tråd: Dovado TINY + Tre Bredband Max (Huawei E372) - iPad förlorar internet

Jag har precis skaffat Tre Bredband Max med Huawei E372 och köpt en Dovado TINY. Jag har en Macbook, en iPad och en iPhone som alla är uppkopplade till mitt trådlösa nätverk. Datorns internet fungerar hela tiden utan problem. iPhonens känns det som att det fungerar relativt bra med också, men med iPaden så slutar internet fungera titt som tätt.

Alla devices kommer alltid åt själva wifi-nätet hela tiden, däremot med iPaden främst så slutar själva internet att funka. Så wifi-symbolen är på i statusbaren, men man märker när man försöker öppna en sida i Safari t.ex att det inte ansluter och får till slut upp att den inte kan ladda sidan eftersom man inte är ansluten till internet.

Lösningen är att gå in i Wifiinställningarna och ta "Renew lease", alternativt sätta på flight mode och stänga av det igen. Då funkar det att surfa ett litet tag tills problemet uppstår igen. Det händer ofta, kanske en gång i halvtimmen. Har den satt på DHCP men har även testat att köra manual och fylla i ett random IP.

Det har hänt på iPhonen med, men av någon anledning verkar den funka bättre. Men det lutar ju åt att det är något med TINY routerdelen eller modemet kanske?

2

Sv: Dovado TINY + Tre Bredband Max (Huawei E372) - iPad förlorar internet

Skapa support ticket så att vi har alla viktiga detaljer först, tack: http://www.dovado.com/contactsupport

3

Samma problem här även med D-link router. Jag tror att felet ligger i Ipaden.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

4

Hur har det gått för er?
Min syrra har samma problem med Ipad och Tiny.

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket