1

Tråd: umr med sierra usb 306

får inte mitt sierra usb modem att funka i umren varje gång man stoppa in den i modemet så endrar den
frekvensband till 3g 850 och då fun kar den inte blinkar dara rött. man måste stoppa in den i en dator och ändra tillbaks för att få den att funka. nån som vet vad man kan göra åt det

2 Senaste redigerad av svenix (2011-08-13 14:01:57)

Sv: umr med sierra usb 306

I UMR:en måste du ställa in "3G only" eller något liknande. Jag kommer inte exakt ihåg var den inställningen finns men du ser den nog om du tittar runt lite.

Edit:
På Modem -> Modem Settings är det.

3

det har jag redan gjort men det hjälper inte.

4

Vad har du för fw i router + modem.

Det skall räcka med 3g only på umr och tex 4gr.

Funkar för mig.

Glöm inte att bryta strömmen, annars funkar det ej.

5

Jag har läst det på forumet här och gjort som man ska men det funkar inte. modemet är en kinesisk variant.
den funkar helt ok om man koplar den direckt i datorn och har 3g 2100 i nätverksinnställningar.
jag har letat efter firmware till modemet men inte hittat jag vet inte häller om man kan uppdatera den från sierras sida då det är en kinesisk kopia. kan man få dovadon att inte byta nått på modemet?
problemet är att i dag sitter jag med telenors option 225 och dålig täkning skulle vilja kopla ha en anten till på nått sätt
dessutom fick jag en hastighet på 4 mbit s istället för 1.5 med option 225 modemet.

6

Är det ett sierramodem som stöds av routern? 0m det är en "kopia" som du kallar det.
Bla modem info behövs som jag skrev tidigare.