Tråd: Ingen förbättring av home automation...
Hade sett fram emot senaste uppgraderingen och blev lycklig när jag idag var inne och kollade och konstaterade att den nu äntligen hade kommit. Uppgraderingen gick hur bra som helst på bara ett par minuter.
Sen insåg jag att det inte fanns en enda förbättring med inom home automation ... suck ... detta var min enda anledning att skaffa 4GR tillsammans med min Telldus Tellstick och så här i efterhand ångrar jag nu djupt att jag inte la lite fler pengar och investerade i en hemmaserver. Lär ha fått många fler möjligheter då.
Förstår att det finns vissa begränsningar när man måste koda allt inom en router, men ändå ... den första lyckan över att kunna styra ljuset med min HTC samt automatiskt via schedulering avtog snart när jag insåg hur långsamt det är att logga in för att hantera ljuset samt hur besvärligt det är att hantera automatiken. Den dag man åker på semester får man ta bort allt man lagt in och lägga in nya tider och sen börja om igen när man kommer hem.
Ja, ja ... jag har lagt önskemål om förbättringar tidigare tillsammans med andra användare men det är tydligen inte prioriterad.
/En besviken 4GR ägare