1

Tråd: spotify segar mm

Har haft 4gr ett tag nu men börjar bli riktigt trött på den!!! spotify segar och klipper! sen jag uppdaterade till 5.0.5 startar den om själv minst en gång per dygn och då får jag ingen uppkoppling till internet efter omstart. har även en gammal umr och där funkar allt som det ska !
kör telia med ett sierra 310U finns det någon som har förslag på en lösning lr är det bara att kasta routern och köpa någon annat ???

2

Sv: spotify segar mm

malla_11 skrev:

Har haft 4gr ett tag nu men börjar bli riktigt trött på den!!! spotify segar och klipper! sen jag uppdaterade till 5.0.5 startar den om själv minst en gång per dygn och då får jag ingen uppkoppling till internet efter omstart. har även en gammal umr och där funkar allt som det ska !
kör telia med ett sierra 310U finns det någon som har förslag på en lösning lr är det bara att kasta routern och köpa någon annat ???

Under Internet -> Connection Tracker står det att den ska automatiskt testa internetanslutningen och starta om när den inte får kontakt? Switchen på baksidan, står den på "On" eller "Off" - alltså den för modemet?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Det finns ingen buffertinställning du kan öka i Spotify?

4

Connection Tracker  har jag slagit av den klarar ändå inte att ansluta till nätet igen om den kopplat ner står bara och startar om en massa gånger =/ strömbrytar på baksidan står på on tror jag. spotify har ingen sådan inställning =/ och med min gamla UMR funkar det klockrent med samma modem samma operatör!!

5

Har du testat att göra en totalt återställning av routern? Håll in knappen på baksidan i ca 8 sekunder? smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Japp allt sådant är testat har även provat rescue firmware och kört in 5.0.5 igen men inget verkar till att funka =/
ska prova lite olika modem med tänkte jag men tror ju knappast att det hjälper