Sv: Enkät: Vilken firmware ligger i din Huawei E398?
Ny idag:
Telenor
11.335.21.10.422
same same
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » 3G WCDMA - 4G LTE » Enkät: Vilken firmware ligger i din Huawei E398?
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ny idag:
Telenor
11.335.21.10.422
same same
11.335.21.11.56
Rullar bra med 4GR (än)
Väntar på 4G sim...
11.335.21.11.56
Rullar bra med 4GR (än)
Väntar på 4G sim...
operatör?
pererikl skrev:11.335.21.11.56
Rullar bra med 4GR (än)
Väntar på 4G sim...operatör?
Slutar det med ".56", så är det Tele2.
11.335.21.10.422
Telenor nytt för idag!
(Fick modemet idag )
Hur uppdaterar man E398-modemet? Var hittar man den senaste firmwaren?
Jag har 4G-modem från Telenor med firmware 11.335.21.10.422.
Det står CD2E398M Ver.C i Mobile Partner. Men Telenor skriver i leveransbrevet "Version 2". Jag har läst i forumet att det ska finnas en version 3. Vilken är den sista? Det står E398u-1 under sim-kortsluckan.
Den du har är den senaste.
Hur uppdaterar man E398-modemet? Var hittar man den senaste firmwaren?
Stoppa modemet i en dator och så hittar den att det finns ny mjukvara.
(Har du låst upp modemet får du göra en ny upplåsning)
Jag har Tiny och Telenor med 11.335.21.10.422 och det fungerar sämre än mitt tidigare 3G modem. Det tar väldigt lång tid att koppla upp sig. Ibland tar det en 5-10 minuter efter restart i web-admin och ibland lägger den av så jag får starta om proceduren. Det finns bara 3G just här så vet inte om det beror på att den försöker köra 4G fastän det inte finns? Eller är det bara sämre antenn på detta modem? (35% 3G får jag) Eller behövs extern ström?
Min Windows Phone med tvillingkort på samma 4G-abonnemang får koppling direkt även där det är sämre mottagning. Tiny sitter i fönstret på ovanvåningen närmast mot 3G-masterna.
Finns det någon senare firmware än 11.335.21.10.422? (Telenor)
Är det bättre strömförsörjning i 4GR-routern än Tiny? (kan nog byta mot en 4GR senare)
Hej har en E398 med senaste firmware som lyder
11.433.61.10.55 från januari 2013
du kan ladda ner den här
http://www.t-mobile.de/downloads/neu/e3 … _10_55.zip
Senaste obrandade dashboard heter så här
UTPS23.009.09.01.983_MAC23.009.05.00.983.exe
funkar fint i telenornätet (Bredbandsbolaget) med min devado tiny
Kommer väldigt stabilt upp i 20 mbit/s trots att jag enigt avtal bara ska ha max 16 mbit/s
Bytte bara ut Bredbandsbolagets E367 som enligt mätningarna kom upp i max men väldigt ostabila 13 mbit/s i mitt turbo 3g abbonemang mot en e398 så nu går det fortare :-)
Om man använder den dashboarden som ingår tex tele2 och väljer att söka uppdateringar, hittas denna updatering då.
Eller säger den bara att det inte finns några uppdateringar?
Har inte sett någon funktion för uppdatering i någon av de fyra huawei-dashboards jag tittat på. Ej heller i tele 2s. Som G-man skrev så kan man förmoda att dashboard och fw går hand i hand och ingen förväntar sig att användarna letar sig fram till ryska siter och laddar ned senaste fw.
Då tror jag att jag hoppar det då det fungerar bra i dagsläget och dessutom är olåst.
Det kan ju vara så att uppgraderingen inte tillför något för våran region.
Jag tror jag har fått 1 uppgradering på mitt modem så länge jag har ägt det.
Nada GPRS ,,, Uppdateringen I flashen kräver ett " Password" vilket menar dom???? Har provat alla jag har men funkar inte, vilket lösen vill dom ha ???
Nada GPRS ,,, Uppdateringen I flashen kräver ett " Password" vilket menar dom???? Har provat alla jag har men funkar inte, vilket lösen vill dom ha ???
Man behöver en flash kod för att få på firmwaret och den får man via att mata in IMEI-numret bla här:
http://tools.texby.com/unlock-codes/huawei/
Både upplåsningskod OCH en flashkod genereras.
En rätt informativ text om uppgradering av Huawei E398
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » 3G WCDMA - 4G LTE » Enkät: Vilken firmware ligger i din Huawei E398?