1

Tråd: Bryter uppkopplingen för mig med...

Har 4GR 4.3.5 med TRE+ Huawei E182e. Måste stänga av och på routern minst en gång om dagen pga att den slutar att fungera.
Kan ngn hjälpa mig tack? /John

2

Sv: Bryter uppkopplingen för mig med...

Om den "händer" sig så låter de som att USB modemet slutar snacka fast den tror att den kan snacka.
Vanligt fenomen om modemet hänger sig, den kan inte repa sig från de per auto utan att man drar pluggen.
Då usb porten alltid är "öppen" tills strömen dras, detta är en generell usb grej.

Jag har satt en timer på en av mina routerar för att den skall självläka ifall den häger sig, bootar om sig varje natt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Prova med nyare programvara i modemet, annars är det timer per dovados rek.

4

Andreas skrev:

Om den "händer" sig så låter de som att USB modemet slutar snacka fast den tror att den kan snacka.
Vanligt fenomen om modemet hänger sig, den kan inte repa sig från de per auto utan att man drar pluggen.
Då usb porten alltid är "öppen" tills strömen dras, detta är en generell usb grej.

Jag har satt en timer på en av mina routerar för att den skall självläka ifall den häger sig, bootar om sig varje natt.

Hjälper det inte att bara dra ut usb-modemet, vänta lite och sätta in det igen (om det är modemet som är "dålig")?  Om det är routern som inte repar upp sig, då är det tecken på att router mjuk- och/eller hårdvaran är kass.  M$ har inspirerat många till att producera skräp, för tillväxtens skull  sad

Free your mind, and your OS will follow.

5

Ja, jag har ryckt usb bara, och då har det vaknat.