MmmMagnus skrev:juzzi skrev:Har ni nån USB förlängning? Jag får det inte att funka med 3 meters kabel!
Mitt E372 sitter i en 1m USB kabel. Men jag har testat en annan 1m kabel som inte fungerade. 3m är nog på gränsen, speciellt om kabeln inte är av någon vidare kvalitet.
/MmmMagnus
Instämmer, jag har monterat mitt modem nära fönsterkarmen (med bra mottagning) och kör med en 2 meters USB kabel, fungerar precis lika bra som när modemet satt direkt i routern. (Har ett E367)
För övrigt.. haft routern i en vecka nu, den har gått ner EN gång, och då berodde det på att Tele2:s mast slutat fungera (den fina stormen som härjade förra veckan på västkusten)
Så det var inte routerns fel, routern kunde inte koppla upp modemet (de kunde inte datorn heller), pratade med tele2 och de bekräftade problemen, kopplade då tillbaka modemet till routern och lät de vara så, några timmar senare så var där uppkoppling som vanligt igen, utan att jag behövde röra nånting. Till alla er som brottas med instabila routrar, vänta inte längre, lägg dessa 320 kr + frakt och beställ den, kort och gott, routern gör det den skall, och den gör det BRA, den slår Dovado, Netgear, Dlink med hästlängder trots de billiga priset. ![smile](http://www.mobilabredband.se/forum/img/smilies/smile.png)