Aos skrev:Det e ju strålande MmmMagnus, satt också för nån vecka sen med sniffern och provade ett antal Bin filer men icke, har nu laddat upp bin-filen och lagt in samma FW som dig och efter en stund hittar routern modemet och man ser hur stark signalen är MEN det verkar inte som den klarar att connecta. Man ser hur status-sidan hoppar med några sekunders mellanrum (uppdaterar sig) men efter en stund är det som att den tappar kontakten med modemet och börjar leta efter det igen och så håller det på. PIN är deaktiverat, har du några andra inställningar du gjort? Min ISP är 3.
Det där känner jag igen. Efter att jag fick fram rätt bin-fil så testade jag en hel del och det enda problemet är att ibland (väldigt sällan) så hittade routern modemet och när den därefter försöker ringa upp så tappade routern modemet igen och det tog ytterligare ett par minuter för routern att hitta modemet igen.
Jag testade totalt ca. 35 gånger att "provocera" fram fel genom att rycka ström, rycka modem, reboota och lite andra sköna kombinationer. Vid ett tillfälle av dessa 35 så betted den sig som jag beskrev ovan. D.v.s. hittade modemet, försökte koppla upp, tappade modemet, hittade modemet igen efter ett par minuter för att försöka koppla upp men tappade modemet istället etc. Då gav jag upp efter ca. 12-13 minuter och gjorde en reboot inifrån modemet och då var den uppe och lirade igen efter 2 minuter.
Jag har hunnit få synpunkter av 4 personer sen igår kväll och för dessa (inkl. ett tillbakabrandat Vodafone K4605) så har det fungerat bra. Dock vet jag inte vilken firmware dessa har på sina modem. Tyvärr kan jag inte kolla vilken firmware jag har just nu p.g.a. att jag sitter och jobbar och inte kan bryta min uppkoppling.
Förhoppningsvis var det bara en sån tillfällig och slumpmässig "hängning" som jag redogör för ovan som ditt modem råkade ut för.
Jag har för mig att det tyvärr var lite svårt att hitta ny firmware till E372 senast jag försökte men om du lyckas hitta någon så kan du förståss testa en annan firmware om problemet kvarstår.
EDIT: Jag har förövrigt också ett E372 från Tre
/MmmMagnus